پادگان اشرف؛ مقر فرماندهي عمليات دجله عراق

 پادگان اشرف؛ مقر فرماندهي عمليات دجله عراق
پنج‌شنبه 30 شهريور 1391 - 17:16

فرماندار شهرستان الخالص عراق در استان دياله گفت كه پايگاه " عراق جديد " كه قبل از اين به عنوان پايگاه اشرف در اختيار منافقين قرار داشت ، به مقر دائمي فرماندهي عمليات دجله پيشنهاد شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم ، " عدي الخدران " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : پايگاه عراق جديد از موقعيت جغرافيائي مهمي برخوردار است كه براي فرماندهي عمليات دجله امكان انجام وظايف خود را به نحو مطلوبي را فراهم مي كند.
الخدران گفت :  فرمانداري شهر الخالص با اين طرح موافق است زيرا به نفع مردم است و باعث افزايش ضريب امنيتي و مقابله با امور غيرمنتظره مي شود .
اين درحاليست كه نمايندگان ائتلاف "همپيماني كردستان" در شوراي استان دياله با تبديل پايگاه عراق جديد به مقر دائم فرماندهي عمليات دجله مخالفت و اعلام كردند كه دياله نيازي به افزايش فعاليت هاي نظامي ندارد .
هفتمين و آخرين گروه از ساكنان پادگان اشرف بامداد روز (يكشنبه 26 شهريور ماه ) با 43 اتوبوس اين محل را ترك كردند.
680 تن از آخرين بازمانده هاي گروهك تروريستي منافقين در كمپ اشرف از اين محل كه سال ها در آن لانه كرده بودند خارج و به كمپ ليبرتي در نزديكي فرودگاه بغداد منتقل شدند.
در دسامبر 2011 سازمان ملل و دولت عراق با امضاي تفاهم نامه اي موافقت كردند اين گروه تروريستي از پادگان اشرف خارج شوند و به كمپ ترانزيتي ليبرتي در نزديكي فرودگاه بغداد منتقل شده تا از آنجا مكاني ديگر براي زندگي رقت بار خود در اروپا پيدا كنند
پادگان اشرف در دوران رژيم بعثي عراق در كنار كمك هاي مالي فراوان ، به دليل خوش خدمتي هاي منافقين به صدام در جنگ تحميلي ، بمب گذاري در ايران و ترور مردم بيگناه كشورمان به منافقين به سرکردگی رجوی اعطا شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها