نفوذ عناصر اطلاعاتی غرب در لیبی

نفوذ عناصر اطلاعاتی غرب در لیبی
جمعه 31 شهريور 1391 - 07:40

طرابلس(العالم)- فعال سياسي ليبيايي درباره نفوذ عناصر بسياري از سازمان هاي اطلاعاتي بيگانه در اين کشور هشدار داد.

"احمد جمهور" در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت؛ حتي تا پيش از سرنگوني رژيم قذافي، سازمان هاي اطلاعاتي برخي از كشورها در ليبي نفوذ كرده بودند، و به جمع آوري اطلاعات دراين كشور اقدام مي كردند و درجستجوي افرادي بودند كه براي آنان كار كنند.

وي خاطرنشان کرد: هواپيماهاي بدون خلبان آمريكايي از زمان شروع انقلاب ليبي در سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردند، و مسئولان آمريكايي نیز اخیرا با اذعان به اعزام هواپیماهای شناسایی، ادعا کرده اند که این هواپیماها به جمع آوري اطلاعات درباره گروه‌هاي افراطی مرتبط با حادثه كنسولگري آمريكا، مشغولند.

جمهور با این حال تأکید کرد: آمريكا آمادگي حوادثي را كه در بنغازي روي داد، داشت.

وي با اشاره به مشکوک بودن حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، گفت: سفير آمريكا در بنغازي بود ولي از او محافظت نمي شد؛ درحاليکه كشورهاي عربي و اسلامي صحنه تظاهرات در اعتراض به فيلم موهن به رسول گرامي اسلام (ص) بود.

این فعال سياسي ليبيايي تاكيد كرد: اين موضوع كاملا ابهام آميز است، و نمي توان شخص يا نهاد خاصي را مسئول كشته شدن سفير آمريكا در بنغازي دانست.

جمهور درباره بندهاي به اصطلاح محرمانه توافنقامه دوستان ليبي گفت: بندهای این توافقنامه محرمانه نیست؛ ولی باید توجه داشت که ليبي همچنان تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار دارد، و اين مساله هر اقدامي را از سوی طرفهای بین المللی به بهانه حفظ امنیت و ثبات لیبی مجاز بر مي شمرد.

 20-18:41



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها