رایزنی معصوم و العامری درباره تشکیل فراکسیون اکثریت

رایزنی معصوم و العامری درباره تشکیل فراکسیون اکثریت
يکشنبه 4 شهريور 1397 - 10:25

رئیس جمهوری عراق و رئیس ائتلاف الفتح شب گذشته نتایج تلاش‌ها برای تشکیل فراکسیون اکثریت را بررسی کردند.

العالم-عراق

به گزارش رسانه‌های عراق، در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است فواد معصوم رئیس جمهوری شب گذشته هادی العامری دبیرکل سازمان بدر را به حضور پذیرفت و در این دیدار نتایج تلاش‌ها برای تشکیل فراکسیون اکثریت به عنوان مقدمه‌ای برای دعوت از مجلس جدید برای اینکه بلافاصله ماموریت قانونگذاری و نظارتی خود را آغاز کند، بررسی شد.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار بر لزوم برگزاری اولین نشست پارلمان جدید در دوره چهارم خود در زمان مقرر بر اساس قانون اساسی تاکید شد تا بتواند به مرحله اجرای گام‌ها و تدابیر قانون اساسی منتقل شود که باید منجر به مامور شدن نامزد فراکسیون اکثریت برای انجام ماموریت تشکیل دولت جدید عراق در مدت زمان قانونی شود.

السومریه گزارش داد در این دیدار همچنین مهمترین تحولات سیاسی و امنیتی و نیز راه‌های تضمین تحقق اراده رای دهندگان و تمام عراقی‌ها درباره اصلاحات سیاسی، اقتصادی، اداری و فراهم شدن خدمات بررسی شد.

انتخابات پارلمانی عراق شنبه 22 اردیبهشت 97 (12 می 2018 )برگزار شد و از آن تاریخ صحنه سیاسی این کشور شاهد تحرکات گسترده گروه‌های پیروز برای تشکیل فراکسیون  اکثریت است که ماموریت تشکیل دولت جدید را برعهده خواهد داشت.

خبر دیگر اینکه بغداد و برخی استان‌های عراق نیمه شب گذشته شاهد بروز پس‌لرزه‌هایی بود که بیشتر ساکنان این مناطق آن را حس کردند، بر اساس این گزارش، در پی بروز زلزله در غرب ایران، پس‌لرزه‌هایی در بغداد، استان‌های کرکوک، سلیمانیه، اربیل، دهوک، دیالی، برخی مناطق صلاح الدین، کربلا، حومه نجف اشرف، و بابل رخ داد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها