مسکو: آمریکا برای حمله احتمالی علیه سوریه آماده می‌شود

مسکو: آمریکا برای حمله احتمالی علیه سوریه آماده می‌شود
دوشنبه 5 شهريور 1397 - 17:02

وزارت دفاع روسیه با اشاره به تجهیزاتی که آمریکا به نزدیکی سوریه منتقل کرده، در خصوص حمله احتمالی واشنگتن علیه سوریه هشدار داد.

العالم _ سوریه

وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، شهواهدی در خصوص تقویت قوای نظامی آمریکا در خاورمیانه مشاهده شده است که به نظر می‌رسد واشنگتن در تدارک حمله‌ای احتمالی علیه نیروهای دولت سوریه است.

رسانه‌های روس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش کردند، حضور ناوهای آمریکایی در دریای مدیترانه این فرصت را برای آمریکا فراهم می‌کند تا به کل سوریه حمله کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته است: «آمریکا به توسعه گروه ناوهای هواپیمابر مجهز به موشک‌های کروز خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد که این مسئله با آماده‌سازی استان ادلب برای انجام تحریکات بیشتر که ظاهرا با هدف استفاده از تسلیحات شیمیایی صورت می‌گیرد، مرتبط است».

بر اساس گزارش «یورونیوز»، آمریکا با استفاده از ناوهای «یو‌ اس‌ اس راس» و «یو اس‌ اس پورتر» خود در دریای مدیترانه در ماه آوریل سال گذشته میلادی نیز حملاتی را علیه پایگاه «الشعیرات» سوریه با شلیک موشک‌های کروز «تاماهاک» به انجام رسانده بود.

فرماندهی ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای در همان روز حمله ائتلاف آمریکا به این پایگاه نظامی نیروهای ارتش سوریه در استان حمص را «تجاوزی آشکار» توصیف کرد و تأکید کرده بود که آمریکا با این اقدام نشان داد که «شریک» داعش، جبهه‌النصره و دیگر سازمان‌های تروریستی فعال در این کشور است.

 

در حال تکمیل...

پربیننده ترین خبرها