سناریوی حمله شیمیایی؛ بازی غرب در سوریه

سناریوی حمله شیمیایی؛ بازی غرب در سوریه
سه شنبه 6 شهريور 1397 - 15:27

این روزها دوباره سناریوی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه تروریست ها توسط جبهه غربی - عربی - صهیونیستی یا همان حامیان تروریست ها در حال تکرار شدن است، سناریویی که پیش از آن نیز بارها در مناطق مختلف سوریه اجرا شده است.

العالم ـ سوریه

این سناریو این بار قرار است در استان ادلب در شمال غرب سوریه یا همان آخرین پایگاه تروریست ها اجرا شود. 
با توجه به این که تروریست ها نفس های آخر خود را در سوریه می کشند، اما سران غربی - عربی - صهیونیستی آنها نمی خواهند به راحتی دست از حمایت آنها بردارند و قرار است دوباره سناریوی استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط ارتش سوریه توسط غربی ها برای نجات تروریست ها تکرار شود. 
ریانووستی روز یکشنبه (چهارم شهریور) به نقل از 'ایگور کوناشنکوف' سخنگوی وزارت دفاع روسیه گزارش داد: تروریست ها قصد دارند در منطقه کفر زیتا در استان ادلب دست به حمله شیمیایی زده و این اقدام را به عهده ارتش سوریه بیندازند. 
بنا بر اعلام کوناشنکوف، عناصر تروریست 'هیات تحریر الشام' که گروه تروریستی 'جبهه النصره' رکن اصلی آن است، در شرف انجام یک اقدام تحریک آمیز برای متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان در استان ادلب می باشد و می خواهد این اقدام را به گردن ارتش سوریه بیندازد. 
وی با استناد به اطلاعات مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه خاطر نشان کرد: گروهی از متخصصان انگلیسی زبان برای آموزش استفاده از مهمات حاوی گاز کلر به تروریست ها، به ادلب رفته اند. 
کوناشنکوف افزود: تروریست ها قصد دارند منطقه کفر زیتا را مورد حمله شیمیایی قرار دهند که در شش کیلومتری جنوب منطقه هبیت در استان ادلب قرار دارد. 
سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطر نشان کرد که پس از صحنه سازی حمله شیمیایی، قرار است اعضای گروه کلاه سفیدها فیلمی را برای انتشار در رسانه های خاورمیانه و انگلیسی زبان تهیه کنند. 
وی با بیان این که پیشتر تروریست ها گروهی از ساکنان سوری را از شمال استان ادلب به این منطقه منتقل کرده و در نظر دارند آنها را در فیلم این حمله شیمیایی نشان دهند، افزود: مطابق برنامه، پس از صحنه سازی حمله شیمیایی، ارتش سوریه به حمله شیمیایی متهم خواهد شد و اعضای کلاه سفیدها تظاهر به کمک به ساکنان محلی آسیب دیده از حمله شیمیایی خواهند کرد. 
سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه (سوم شهریور) نیز اعلام کرده بود که کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه آماده حمله جدیدی به سوریه هستند و برای این منظور ناو یواس.اس سولیوانز و بمب افکن بی-1 آمریکا وارد خلیج فارس و پایگاه هوایی قطری العدید شدند. 
وزارت امور خارجه روسیه نیز روز جمعه (دوم شهریور) در بیانیه ای از کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس به دلیل آنچه فشار بر دمشق به بهانه های واهی از جمله مساله بکارگیری مواد شیمیایی ذکر شده، انتقاد کرد. 
خبرگزاری روسی اسپوتنیک روز شنبه طی گزارشی با اشاره به انتقال محموله های شیمیایی به شمال سوریه توسط تروریست ها به نقل از منابعی از داخل ادلب اعلام کرد: گروه کلاه سفیدها با هشت خودرو محموله جدیدی از بشکه های گاز کلر را از کارگاهی در نزدیکی مرزهای ترکیه که به فرآوری این ماده شیمیایی می پردازد به شمال استان ادلب تا اریحا و جسر الشغور منتقل کردند. 
این محموله شیمیایی با حفاظت شدید گروه تروریستی تحریر الشام منتقل شده است و نیروهای ذخیره کلاه سفید ها در مناطق مختلف استان ادلب به صورت فوری فراخوان شده‌اند. 
این منابع اعلام کردند که استان ادلب در روزهای گذشته شاهد تحرکات گسترده گروه تروریستی جبهه النصره و انتقال محموله های مواد شیمیایی و تحویل آن به گروه تروریستی حزب ترکستانی با حفاظت شدید به منظور اجرای نمایش شیمیایی دیگری است. 
آمریکا و همپیمانانش در سال های اخیر بارها به بهانه های واهی به سوریه حمله کرده اند؛ بهانه هایی که هرگز ثابت نشده و فقط در ظاهر مجوزی بوده برای سران آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای کشتن مردم سوریه. 
آمریکا، انگلیس و فرانسه پیش از این دو بار فقط به بهانه واهی حمله شیمیایی ارتش سوریه به مواضع تروریست ها، حملاتی به سوریه انجام داده‌اند. 
اولین بار، فروردین ماه سال 1396 بود که آمریکا به بهانه حمله شیمیایی در 'خان شیخون'، به پایگاه هوایی 'الشعیرات' ارتش سوریه حمله کرد. 
آمریکا و همپیمانانش سال گذشته به ادعا و بهانه استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در خان شیخون اقدام به موشک باران (59 موشک) پایگاه الشعیرات در این استان کردند، ادعایی که بعدا ثابت شد از اساس دروغ بوده است. 
ارتش سوریه سال گذشته یک مقر تروریست ها را در خان شیخون هدف حملات هوایی خود قرار داد؛ مقری که ارتش سوریه نیز نمی دانست محل ساخت تسلیحات شیمیایی از سوی تروریست هاست؛ انتشار گاز متصاعد شده از این مقر موجب کشته شدن شماری از تروریست ها و در عین حال شهروندان سوری اطراف این مقر شد؛ آمریکا و همپیمانانش برای رسوا نشدن به سرعت شروع به جوسازی علیه حکومت دمشق کردند تا تحویل مواد شیمیایی به تروریست ها از سوی واشنگتن و غربی ها که برای هدف قرار دادن ارتش و مردم سوریه صورت گرفته بود، افشا نشود و این موضوع را به گردن حکومت دمشق بیندازند. 
24 فروردین ماه سال جاری (1397) نیز آمریکا در اقدامی مشترک با انگلیس و فرانسه، به بهانه واهی حمله ارتش سوریه به دوما در غوطه شرقی (در استان ریف دمشق) با 103 فروند موشک و راکت، 10 مرکز نظامی و تحقیقاتی سوریه را هدف قرار داد. 
پیش از آن در 19 فروردین ماه بود که رسانه های غربی - عربی - عبری به طور هماهنگ خبر حمله شیمیایی به شهر دوما در غوطه شرقی سوریه را منتشر و از همان ابتدا و بدون ارائه سندی ارتش سوریه را عامل این حمله معرفی کردند؛ اقدامی که پس از چند روز ثابت شد که اصلا حمله شیمیایی اتفاق نیفتاده و توطئه ای از سوی غرب و رسانه های غربی بوده که توسط 'کلاه سفیدها' برای صحنه سازی حمله غرب به سوریه برای نجات ترویست ها اجرا شده است. 
در همان زمان 'آنتونیو گوترش' دبیرکل سازمان ملل در واکنش به گزارش‌های رسانه های غربی - صهیونیستی درباره حمله شیمیایی در 'دوما' و اتهام ‌زنی‌های مقامات برخی کشورهای غربی و مخالفان دولت سوریه به دمشق اعلام کرده بود که قادر به تایید این گزارش‌ها نیست. 
آیا ارتش سوریه تسلیحات شیمیایی دارد 
سوریه تا چند سال پیش یکهزار و 300 تن مواد شیمیایی که در ساخت تسلیحات شیمیایی کاربرد دارد در اختیار داشت، اما طی توافق با سازمان منع سلاح های شیمیایی در چند مرحله که آخرین مرحله آن دوم تیر ماه 1394 بود، همه آنها را تحویل این سازمان داد. 
پس از تحویل همه مواد شیمیایی متعلق به دولت دمشق به سازمان منع سلاح های شیمیایی، 'احمد ازومچو' (Ahmad Uzumcu) رئیس این سازمان اعلام کرد که وضعیت امنیتی در محل های انبار مواد شیمیایی سوریه اکنون بهبود یافته و این مواد با کامیون به بندر لاذقیه منتقل شدند. 
وی افزود که این مواد در دریا و بر روی یک کشتی ویژه و مجهز آمریکایی نابود خواهند شد که چند روز بعد این اقدام انجام شد و ارتش سوریه از آن پس دیگر مواد شیمیایی در اختیار ندارد. 
در همان زمان 'جان کری' وزیر وقت امور خارجه آمریکا به هیات مشترک سازمان ملل و سازمان منع سلاح شیمیایی برای خارج کردن تمام مواد شیمیایی از سوریه تبریک گفت. 
طی دو سال گذشته ارتش سوریه با کمک جبهه مقاومت اسلامی و روس ها توانسته پیروزی های چشمگیری در سوریه کسب کند به حدی که هم اکنون بیش از 90 درصد خاک این کشور از لوث تروریست ها پاکسازی شده و تروریست ها فقط در کمتر از ده درصد خاک سوریه و آنهم در استان ادلب و قسمتی از استان های حماه و حلب استقرار دارند. 
البته در بیش از 20 درصد خاک سوریه نیز ارتش سوریه استقرار قوی ندارد و کردهای سوریه در لوای جبهه دموکراتیک مستقر هستند. 
در حال حاضر بیش از یکصد هزار تروریست به همراه خانواده های خود در استان ادلب و اطراف آن حضور دارند؛ اکثر این تروریست ها که دارای تفکرات متضادی با هم هستند طی دو سال گذشته با قبول شکست در مناطق مختلف سوریه و با هماهنگی ارتش سوریه به این استان منتقل شده اند. 
استان ادلب و اطراف آن آخرین پایگاه گروه های تروریستی در سوریه می باشد که از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان، قطر و ترکیه حمایت همه جانبه می شوند. 
به گزارش ایرنا، ارتش سوریه قرار است به همراه همپیمانان خود در روزها و ماه های آینده عملیات آزادسازی ادلب را کلید بزند؛ عملیاتی که پیروزی در آن نه تنها شکست تروریست ها را رغم خواهد زد، بلکه شکست سنگینی برای جبهه غربی - غربی - صهیونیستی خواهد بود، جبهه ای که در طول بیش از هفت سال با تمام توان خود از تروریست ها حمایت کرد، اما حامیان تروریست ها نمی خواهند به این سادگی ها شاهد شکست تروریست های مورد حمایت خود شوند و با سناریو سازی درصد حمله به ارتش سوریه به منظور تضعیف آن و در مقابل تقویت تروریست ها هستند. 
البته باید تاکید کرد که توطئه آمریکا و هم پیمانانش علیه مسلمانان و مردم سوریه تمامی ندارد و هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد؛ یانکی ها یک روز صدام را علیه جمهوری اسلامی ایران می شورانند، یک روز هواپیمای مسافربری ایران را در حمایت از دیکتاتور عراق می زنند، یک روز به عراق و افغانستان و روز دیگر به سوریه حمله می کنند؛ هدف مقامات واشنگتن از این جنایات فقط کشتار مسلمان برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و فروش سلاح های خود است. 
شواهد موجود حکایت از آن دارد که اقدامات آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه مردم، دولت و ارتش سوریه دنباله دار بوده و با شکست های پی در پی تروریست ها که به مرحله آخر خود نزدیک شده دوباره تکرار خواهد شد، اما در مقابل، نتیجه مقاومت و استقامت مردم، ارتش سوریه و جبهه مقاومت اسلامی هم روشن است و آن چیزی نیست جز وعده الهی یا همان پیروزی. 

پربیننده ترین خبرها