هشام شرف در گفتگو با العالم:

گزارش حقوق بشری سازمان ملل از یمن آغاز گر اقدامات دیگر است

گزارش حقوق بشری سازمان ملل از یمن آغاز گر اقدامات دیگر است
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 08:48

وزیر امور خارجه یمن گزارش حقوق بشری سازمان ملل درخصوص یمن را آغازگر اقدامات جدیدی همچون ایجاد یک کمیته تحقیقاتی مستقل در این کشور جهت اعلام میزان خسارات و کشتار ناشی از جنگ یمن دانست.

العالم-یمن

هشام شرف وزیر امور خارجه یمن در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم  با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل در مورد نقض حقوق بشر در یمن اعلام کرد این اولین بار است که سازمان ملل به صورت موضوعی به این مسائل پرداخته است اما با این وجود به همه حقایقی که یمن خواستار رساندن آن به گوش جهانیان است نپرداخته است.

بیشتر بخوانید  گفتگوی اختصاصی شبکه العالم با وزیر خارجه یمن

وی همچنین تاکید کرد که گزارش اخیر سازمان ملل به شکل موضوعی به اقدامات ائتلاف ضد یمن و حامیان این ائتلاف پرداخته و به شیوه های خاص این ائتلاف در تحمیل کردن بزرگترین ضربه ها به یمنی ها پرداخته است.

شرف همچنین اظهار داشت: گزارش اخیر حقوق بشری سازمان ملل می تواند سرآغاز اقدامات دیگری نیز باشد اقداماتی همچون ایجاد یک کمیته مستقل بین المللی برای انجام تحقیقات در زمینه جنایات ائتلاف ضد یمن و خساراتی که این جنایات بر مردم این کشور تحمیل کرده و همچنین انجام تحقیقات در زمینه استفاده از تسلیحات غربی از زمان شروع جنگ یمن و نقش این تسلیحات در کشتار مردم یمن است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص دیدگاه گروه های ملی گرای لیبی به "مارتین گریفیتس" نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت: وی از اعتماد بین المللی زیادی برخوردار است و تخصص ویژه ای در اداره امور اینچنینی دارد، نماینده پیشین سازمان ملل در امور یمن از کشورهای دشمن یمن هراس داشته است اما این مسآله در گریفیتس دیده نمی شود و تحت فشار کشورهای ائتلاف ضد یمن قرار نمی گیرد.

پربیننده ترین خبرها