چه کسانی به مردم در بصره شلیک کردند؟

چه کسانی به مردم در بصره شلیک کردند؟
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 17:32

منابع امنیتی اعلام کردند که عوامل اصلی تیراندازی به سوی معترضان در اعتراضات اخیر بصره شماری از افراد بودند که سعی داشتند میان نیروهای امنیتی و معترضان درگیری ایجاد کنند.

العالم-عراق

خبرنگار شبکه العالم در عراق با انتشار گزارشی درخصوص اوضاع کنونی شهر بصره اعلام کرد که پس از تشدید نا آرامی ها طی شب گذشته  در شهر بصره، صبح امروز بار دیگر اوضاع به حالت عادی بازگشت.

این در حالی است که به دنبال به خشونت کشیده شدن اعتراضات مردمی در مرکز شهر بصره، نیروهای امنیتی عراق شب گذشته را در این شهر حکومت نظامی اعلام کرده بودند.

در این گزارش به نقل از نیروهای امنیتی عراق آمده است که عامل به خشونت کشیده شدن اعتراضات مردمی در بصره شماری از افراد بودند که سعی داشتند میان معترضان و نیروهای امنیتی درگیری ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش، فرمانده عملیات بصره طی یک نشست مطبوعاتی تاکید کرده است که بر اساس تحقیقات صورت گرفته در جریان تیراندازی دو شخص خرابکار به سمت معترضان، شماری از آنها کشته و شماری نیز زخمی شدند

شایان ذکر است معترضان به شیوه نابسامان خدمات‌رسانی در استان بصره و آلودگی آب در این استان، برای چندمین روز متوالی به تظاهرات و اعتراضهای خود ادامه دادند.

ساکنان استان بصره که شمار آنها به بیش از دو میلیون نفر می‌رسد، دچار چند مشکل و بحران‌ هستند که آلودگی آب و کمبود آب شرب آخرین مورد آن است. تا حدی که کمیساریای حقوق بشر با استناد به آمار موجود در بیمارستانها اعلام کرده است که به دلیل این مسئله، 20 هزار شهروند بصره، مسموم شده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها