هشدار نخست وزیر انگلیس به مخالفان طرح دولت درباره برگزیت

هشدار نخست وزیر انگلیس به مخالفان طرح دولت درباره برگزیت
دوشنبه 26 شهريور 1397 - 13:44

نخست وزیر انگلیس در یک مصاحبه تلویزیونی به مخالفانش در طرح خروج از اتحادیه اروپا هشدار داد جایگزین طرح وی برای جدایی از بروکسل، عدم حصول توافق خواهد بود.

العالم _ اروپا

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس به شبکه خبری «بی.بی.سی» گفت که نمایندگان پارلمان بریتانیا دو گزینه برای خروج از اتحادیه اروپا دارند، گزینه اول توافق نخست وزیر و گزینه دوم عدم توافق با بروکسل است.

به نوشته سایت شبکه خبری «بی.بی.سی»، می در گفت‌وگو با این شبکه گفت که مخالفان طرح وی در مذاکرات برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) بهتر است از او حمایت کنند چراکه در غیر اینصورت، سناریوی عدم حصول توافق به نتیجه خواهد رسید.

طرح چِکِرز، طرح پیشنهادی نخست وزیر است که مورد انتقاد حامیان سرسخت «برگزیت» در دولت قرار گرفته است. حامیان سرخت برگزیت خواستار قطع تمامی پیوندهای لندن با نهادهای اروپایی و بازتعریف آن هستند اما طرح چکرز به معنای ماندن انگلیس در اتحادیه گمرکی اروپا با تعریفی جدید است. 

بعد از ارائه طرح چکرز جمعی از اعضای کابینه دولت انگلیس از جمله وزرای کابینه، از سمت خود کناره‌گیری کردند. «بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق انگلیس از جمله این افراد بود که هفته گذشته در یادداشتی برای روزنامه تلگراف نوشت، در مذاکرات برگزیت لندن پرچم سفید تکان می‌دهد و طرح نخست وزیر انگلیس، ثابت و بدون تغییر است و در نهایت تنها به پیروزی اتحادیه اروپا منجر می‌شود.

روز گذشته نیز «صادق خان» شهردار پایتخت انگلیس که از اعضای حزب کارگر است، خواستار برگزاری یک همه‌پرسی دیگر برای برگزیت شد.صادق خان در یادداشتی برای نشریه آبزرور تاکید کرد، با وجود باقی ماندن زمان اندک برای مذاکره با طرف اروپایی تنها دو نتیجه از گفت‌وگوهای برگزیت انتظار می‌رود که یا «توافق بد» است یا «عدم حصول توافق» خواهد بود. 

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ با شرکت در یک همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند و با شروع مذاکرات خروج در ماه مارس ۲۰۱۷، دو سال فرصت دارند به توافقی برای جدایی از بروکسل دست یابند اما تا کنون موفق به تدوین طرحی که مورد توافق دو طرف باشد نشده‌اند.

در جریان برگزاری مذاکرات برگزیت، دولت انگلیس از یک سو با فشار مخالفان داخلی و از سوی دیگر زیر فشار دیگر کشورهای اروپایی قرار داشته است. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها