آوارگان، قربانیان قتل و گرسنگی ناشی از تجاوزات سعودی به یمن+فیلم

پنج‌شنبه 29 شهريور 1397 - 15:26

از ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، بیش از 80 هزار خانواده آواره اغلب از استان های حدیده، و صعده و استان های جنوبی اشغال شده، به صنعا مهاجرت کرده اند. در نتیجه در میان فروپاشی خدمات اساسی به دلیل ادامه تجاوز و محاصره از سوی ائتلاف سعودی، شاهد افزایش جمعیت و حلبی آبادها در این شهر هستیم.

العالم - یمن

همزمان با تشدید تجاوزات سعودی ها و حمله به شهرهای ساحل غربی و استان های دیگر، صنعا پذیرای بزرگترین موج مهاجرت از زمان شروع تجاوز تا کنون است؛ بیش از 80 هزار خانواده شامل 22 هزار خانواده از الحدیده و 4 هزار خانواده از استان های جنوبی به صنعا مهاجرت کرده اند. در این بین شورای هماهنگی اقدامات انسانی برای کمک به آوارگان در تلاش برای تأمین سرپناه و کمک های غذایی هستند.

ادامه موج مهاجرت به صنعا باعث افزایش جمعیت و حلبی آبادها شده است؛ از سوی دیگر با فروپاشی خدمات اساسی به دلیل ادامه تجاوزات مثل کمبود آب آشامیدنی، قطعی برق و کمبود خدمات بهداشتی در نتیجه سالها تجاوز و محاصره دولت نیز در تأمین نیازمندی های این افراد با مشکل مواجه شده است.

علی السقاف، سرپرست بخش خدمات در شهرداری پایتخت به خبرنگار العالم گفت: به دلیل افزایش مهاجران و تراکم جمعیت در داخل پایتخت نمی توانیم به همه جمعیت خدمت رسانی کنیم همچنین از تأمین برخی خدمات مثل گازرسانی به خصوص با وجود تحریم مشتقات نفتی، بازمانده ایم.

ناظران معتقدند مسئله مهاجرت و آوارگی به خصوص در سایه ادامه تجاوزات و محاصره کشور، تبدیل به معضل بزرگی شده است.

پربیننده ترین خبرها