عاشورا در بحرین؛ بازداشت و شکنجه و تخریب نمادهای عاشورایی

پنج‌شنبه 29 شهريور 1397 - 18:33

مقامات بحرینی در راستای اعمال فشارها و محدودیت ها در مراسم عاشورای حسینی، شماری از خطیبان و مداحان را برای بازجویی فراخواندند و شماری دیگر را بازداشت کردند. انجمن حقوق بشر بحرین این اقدامات ظالمانه را تلاشی برای ایجاد ترس و وحشت و مجازات کردن خطیبان و مداحان دانست.

العالم - بحرین

مقامات بحرینی امسال نیز مانند هر سال محدودیتهایی علیه مراسم عاشورایی اعمال کردند و خطیبان و مداحان را فراخوانده و اقدام به تخریب نمادهای عاشورایی کردند.

مقامات بحرینی شماری از خطیبان را به خاطر خطبه های آنها در مراسم عاشورا برای چندین ساعات مورد بازجویی قرار دادندسپس آنها را بازداشت کردند؛ مقامات بحرینی شیخ هانی البنا استاد حوزه و شیخ یاسین الجمری خطیب را بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی بحرین به منطقه کرباباد که شاهد مراسم عزاداری است، یورش بردند و برخی از ساکنان را  تهدید کردند که در صورت خروج دسته ها بدون اجازه طرفهای امنیتی، آنها را هدف تیراندازی قرار خواهند داد و دسته ها را سرکوب خواهند کرد.

باقر درویش رییس انجمن حقوق بشر بحرین اظهار داشت که دیوان پادشاهی چراغ سبز تشدید حملات و تجاوزها را به وزارت کشور داد؛ دستگاه اطلاعات نیز گزارشهایی علیه خطیبان و مداحان تهیه می کنند؛ تجاوزگری ها شامل فراخواندن خطیبان و تخریب نمادهای عاشورایی و بازداشت می شود.

این در حالی است که نقض و تجاوزها در مراسم عاشورا از سال 2014 شاهد روند صعودی بوده است، در سال گذشته مراسم عاشورا در بحرین با 43 مورد نقض در 25 منطقه آغاز شد.

به رغم پیگردهای امنیتی و بازداشت ها و اعمال فشارها و محدودیت ها از جانب مقامات بحرینی، مراسم عاشورای حسینی در بحرین شاهد حضور گسترده مردم است.

پربیننده ترین خبرها