یک خبر چند خط تحلیل؛

پشت پرده اعلام آمادگی دیدار ترامپ با رهبر ایران

پشت پرده اعلام آمادگی دیدار ترامپ با رهبر ایران
يکشنبه 1 مهر 1397 - 20:05

العالم _ آمریکا

خبر:

  • مایک پامپئو درگفتگو با فاکس نیوز از اعلام آمادگی ترامپ برای دیدار با رهبری جمهوری اسلامی ایران خبر داد.


تحلیل:

  • این اعلام آمادگی پس از آن صورت می پذیرد که جمهوری اسلامی ایران به کرات اعلام کرده است مذاکره برای مذاکره را به هیچ وجه قبول نخواهد کرد و البته کلیه تلاش های ترامپ و دولتش برای مذاکره با مقامات ایرانی ناکام مانده است. بر این اساس به نظر می رسد این اعلام جدید تنها و تنها یک تبلیغ سیاسی است که ترامپ با هدف بازسازی چهره جنگ طلب و پیمان شکن خود در برابر افکار عمومی جهانی به آن مبادرت می کند.
     
  • ترامپ به شدت خود و دولتش را در ترمیم چهره متناقض ارائه شده اش در جامعه جهانی (جنگ طلبی و در عین حال صلح دوست و اهل مذاکره) تحت فشار یافته است و بر این اساس بیش از آنکه به فکر مذاکره با ایران باشد درصدد رفع تناقض از این شخصی دوگانه است. ترامپ بیش از هر کس می داند که دعوت به مذاکره در سایه تشدید تحریم و تهدید در هیچ کجا از کتاب دیپلماسی جایی ندارد.
     
  • ترامپ درصدد است تا به هر نحو مشکلات تاریخی آمریکا با کشورهایی چون ایران و کره شمالی را در دوره ریاستش حل کند و این افتخار را در کارنامه چهار ساله حکومتش به نام خود به ثبت برساند. بر این اساس با طرح علاقمندی اش به مذاکره با ایران و در سایه این باور که مساله کره شمالی را خاتمه یافته قلمداد می کند می کوشد تا به یکی از این دو هدف دست یابد اول آزمودن آخرین شانس خود برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره و دوم و در صورت عدم موفقیت در هدف اول ترامپ با طرح آمادگی برای مذاکره با مقامات ایرانی و اکنون رهبری نظام، بر آن است تا به زعم خود میان ملت و حاکمیت در جمهوری اسلامی شکاف ایجاد کند.

پربیننده ترین خبرها