ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت به یمن را توقیف کرد

ائتلاف سعودی کشتی حامل سوخت به یمن را توقیف کرد
يکشنبه 1 مهر 1397 - 21:54

ائتلاف سعودی روز یکشنبه یک کشتی حامل مشتقات نفتی را در اطراف بندر الحدیده توقیف کرد.

العالم ـ عربستان

بنابر گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، ناوچه های ائتلاف سعودی یک کشتی حامل مشتقات نفتی را در اطراف بندر الحدیده توقیف کرد.
براساس این گزارش، ائتلاف سعودی همچنین از ورود سه کشتی دیگر که حامل سوخت بودند به بندر الحدیده جلوگیری کرد.
منابع آگاه در بندر الحدیده اعلام کردند، ائتلاف سعودی با وجود اینکه این کشتی ها دارای مجوز از سازمان ملل متحد بودند، از ورود آن ها جلوگیری کرد.
در این گزارش اشاره ای به نهاد ارسال کننده این محموله نفتی برای مردم یمن نشده است.
عربستان و متحدانش از آغاز جنگ در یمن، این کشور را تحت محاصره همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی قرار داده است و از ورود کالا و سوخت به این کشور جلوگیری می کند.
در همین حال حملات ائتلاف سعودی طی روزهای گذشته به شهر الحدیده شدت گرفته است.
به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش دفتر سازمان ملل در یمن که وضعیت انسانی در 18 ماهه گذشته را در این کشور رصد کرده، درگیری ها در استانالحدیده رو به افزایش است. 
در این گزارش اعلام شده که 76 هزار و 512 خانواده تا روز سه شنبه گذشته در الحدیده از منازل خود فرار کرده اند و به مناطقی که درگیری در آنها نیست یا استان های دیگر پناه برده اند.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشورعربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 
بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، تلفات انسانی حملات ائتلاف سعودی از 26 مارس 2015 (6 فروردین 94) تاکنون بالغ بر 35 هزار و 297 نفر اعلام شده است.

پربیننده ترین خبرها