رئیس شورای مفتیان روسیه حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

رئیس شورای مفتیان روسیه حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد
دوشنبه 2 مهر 1397 - 18:56

شیخ راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان و اداره روحانیت اسلامی فدراسیون روسیه، در پیامی حادثه تروریستی در اهواز را محکوم کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش بخش رسانه ای سفارت ایران در روسیه، عین الدین در پیام خود اعلام کرد: از جانب شورای مفتیان و اداره روحانیت اسلامی فدراسیون روسیه، اقدام جنایتکاران در انجام بزرگترین گناه برابر خداوند متعال - کشتن انسانهای بی گناه- را با خشم و نفرت محکوم می کنم.
به گفته وی، کسانی که چنین جنایاتی را مرتکب می شوند هیچگونه توجیهی ندارند، ما با بازماندگان جانباختگان ابراز همدردی کرده و برای مجروحان آرزوی بهبودی داریم؛ در قرآن کریم، قتل یک انسان بی گناه از لحاظ مهلک بودن و درجه گناه، با قتل تمام بشریت برابری می کند، تسلیت عمیق و صمیمانه خود را به خویشاوندان و نزدیکان ابراز می دارم.
به گزارش ایرنا، چهار عضو گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به الاحوازیه روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، با پوشش لباس مبدل نظامی به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند. در جریان این اقدام دستکم 25 تن شامل چند غیرنظامی شهید و 69 تن دیگر زخمی شدند.
تاکنون حدود 30 کشور و شماری از مقامات کشورهای جهان، حادثه تروریستی اهواز را محکوم و با مردم ایران ابراز همدردی کرده اند.
مقامات و کشورهای پاکستان، قطر،کویت، عمان، مصر، آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، سوریه، روسیه، ارمنستان، بولیوی، ونزوئلا، مکزیک، جمهوری آذربایجان، افغانستان، نیکاراگوئه، اندونزی، فیلیپین و همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد و سفیر آلمان در تهران به این حادثه تروریستی واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده اند.
انجمن ها، احزاب و اتحادیه ها نیز با صدور پیام های جداگانه این اقدام تروریستی را محکوم و بر ایستادگی و وحدت ملت ایران تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها