یک شهید و 50 زخمی در جریان سرکوب ناوگان آزادی نهم

یک شهید و 50 زخمی در جریان سرکوب ناوگان آزادی نهم
دوشنبه 2 مهر 1397 - 21:06

اقدام نظامیان رژیم اشغالگر در سرکوب ناوگان آزادی نهم در شمال نوار غزه و نیز تظاهرکنندگان حامی این ناوگان، یک شهروند فلسطینی به شهادت رسید و و دهها تن از تظاهرکنندگان زخمی شدند.

العالم . فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت فلسطین اظهار داشت که تعداد مجروحان در شمال نوار غزه بر اثر سرکوب تظاهرکنندگان توسط نظامیان رژیم اشغالگر به 50 نفر رسید که ده نفر از آنان به ضرب گلوله های جنگی مجروح شدند. 

به گفته خبرنگار العالم، شهروند فلسطینی که امروز بر اثر اقدامات سرکوبگرانه اسراییلی ها به شهادت رسید، نامش محمد ابوالصادق و از اردوگاه الشاطی است.

منابع محلی تاکید کردند که از میان مجروحان عکاس خبرگزاری آناتولی نیز دیده می شود که از ناحیه پا هدف بمب گاز قرار گرفت و درهنگام پوشش خبری گلوله به دوربینش اصابت کرد.

طبق منابع محلی، تظاهرکنندگان در زیکیم در شمال نوار غزه یک هواپیمای اسراییلی مدل کوادکوپتر  را ساقط کردند و توانستند آن را به غنیمت بگیرند.

ناوگان آزادی نهم به منظور شکست محاصره به حرکت درآمده است. نظامیان صهیونیست به سمت تظاهرکنندگان که از این ناوگان دریایی پشتیبانی می کردند، تیراندازی کردند و قایق های رژیم اشغالگر نیز این کاروان دریایی را هدف قرار دادند. 

خالد البطش "مسئول هماهنگی کمیته ملی تظاهرات بازگشت" نیز به نوبه خود بر تداوم این تظاهرات و شکست محاصره تا تحقق اهداف آن تاکید کرد.
 
البطش با بیان اینکه مقاومت فلسطین برای حمایت از تظاهرات بازگشت ادامه دارد، پیامی مبنی بر مخالفت فلسطینی ها با اشغالگری و محاصره و معامله ترامپ به مجمع عمومی سازمان ملل ارسال کرد.
 
این رهبر فلسطینی خاطرنشان کرد که گمان نکنید که صبر و تحمل ما ادامه خواهد یافت؛ ما تصمیمی برای ادامه تظاهرات و تشدید آن اتخاذ کردیم.

وی افزود: تلاشها برای تحمیل معامله قرن حتما شکست خواهد خورد. ملت فلسطین با معامله ترامپ مخالف است و اشغالگری و محاصره را نمی پذیرد.

پربیننده ترین خبرها