برخلاف ترامپ،روحانی ایران رایک عضو مسئول جامعه جهانی نشان داد

برخلاف ترامپ،روحانی ایران رایک عضو مسئول جامعه جهانی نشان داد
سه شنبه 3 مهر 1397 - 23:14

شبکه تلویزیونی فرانس24 در مورد سخنان رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: برخلاف دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا که تلاش کرد ایران را درحاشیه قرار دهد، حسن روحانی ایران را یک عضو مسئول جامعه جهانی نشان داد.

العالم - ایران

'آرمن گورگن' (Armen GEORGIAN) سردبیر ارشد بخش بین الملل فرانس24 اظهار کرد، آمریکاست که با خروج از توافق هسته ای 2015 در انزوا قرار گرفته و از مسیر اصلی خارج شده است.

وی با بیان اینکه سخنرانی روحانی کلاسیک بود، افزود: سخنرانی روحانی تند نبود، چرا که این نخستین سخنرانی وی (در مجمع عمومی سازمان ملل) نبود، اما در قبال اسرائیل محکم و استوار بود.

رئیس جمهوری ایران گفت: چنانچه می خواهید بار دیگر مذاکره کنید، به میز مذاکره ای که آنرا کنار (برهم زدید) گذاشتید باز گردید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد وسومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، سه شنبه شب به وقت تهران در سخنرانی خود در این مجمع، خطاب به امریکا گفت: ما هم معتقدیم که در نهایت، راه بهتری جز گفت‌ و گو وجود ندارد اما گفت‌ وگو، دو سویه است و براساس برابری، عدالت و منزلت انسان‌ها و برمبنای قواعد و حقوق بین‌الملل.

قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، «ورق پاره» نیست. ما از شما دعوت می‌کنیم که به قطعنامه 2231 بازگردید؛ ما از شما دعوت می‌کنیم که به میز مذاکره‌ای که آن را برهم زدید، بازگردید.

اگر از برجام می‌ترسید و آن را کارنامه رقیبان سیاسی خود در آمریکا می‌دانید، ما از شما دعوت می‌کنیم به مصوبه شورای امنیت بازگردید. ما از شما دعوت می‌کنیم که در نهادهای بین‌المللی بمانید.

پربیننده ترین خبرها