وزیر دفاع: عاملان حادثه تروریستی اهواز منتظر انتقام سخت باشند

وزیر دفاع: عاملان حادثه تروریستی اهواز منتظر انتقام سخت باشند
پنج‌شنبه 5 مهر 1397 - 19:35

وزیر دفاع با اشاره به اینکه عاملان حادثه تروریستی اهواز منتظر انتقام سخت رزمندگان جان بر کف انقلاب اسلامی باشند گفت: امروز هر قدر نیاز باشد در حوزه دفاعی اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

 

العالم - ایران / سیاسی

امیر سرتیپ امیر حاتمی در همایش دفاع مقدس شهرستان شهریار که با حضور نماینده مجلس، فرماندار، ائمه جمعه و جماعات و جمع کثیری از خانواده شهدا، ایثارگران و یگان‌های نظامی و انتظامی در سالن اجتماعات اردوگاه منتظری شهریار برگزار شد اظهار داشت: خون شهید آبیاری‌کننده ریشه اسلام و انقلاب است که سبب روحیه‌بخشی و بصیرت‌افزایی برای ملت و کشور شده است.

وی ادامه داد: موفقیت‌های کشور به واسطه خون شهدا و به برکت مکتب شهادت و ایثار است و با اینکه در جنگ تحمیلی شرق و غرب حامی صدام بودند و درهای همه دنیا به روی ما بسته شده بود با ایستادگی و مقاومت هشت سال در سخت‌ترین شرایط ایستادگی کردیم و با صبوری به پیروزی رسیدیم.

وزیر دفاع با اشاره به لزوم مقاومت در برابر دشمن بیان کرد: امروز هر کس بخواهد نگاه چپ به کشور ما کند باید به هشت سال دفاع مقدس هم نگاه کند چرا که ما در آن شرایط سخت آن‌گونه مقاومت کردیم و اینک که در جایگاه رفیع و بلند مرتبه‌ای در بسیاری از حوزه‌ها ایستادیم به طور حتم پاسخ کوبنده‌ای به هر اقدامی می‌دهیم که همه اینها به برکت خون شهدا است.

عاملان حادثه تروریستی اهواز منتظر انتقام سخت رزمندگان جان بر کف انقلاب اسلامی باشند

حاتمی در مورد حادثه تروریستی اهواز تأکید کرد: پشتیبانان و همراهان حادثه تروریستی اهواز در همان چند روز اول دستگیر شدند اما به آنهایی که در محل تصمیم‌گیری نشسته‌اند و از دور از تروریست‌ها پشتیبانی کردند می‌گوییم که تقاص خون شهدا را پس می‌گیریم و حتما منتظر انتقام سخت رزمندگان جان بر کف انقلاب اسلامی باشند.

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای مرور رویدادها و تلاش‌ها برای حفظ انقلاب اسلامی است ادامه داد: با نگاه به دفاع مقدس باید به این فکر کنیم که وظیفه امروز ما چیست؟ ما درگیر جنگ اقتصادی و روانی دشمن هستیم ضمن اینکه دشمن با اقدامات کور و تروریستی به دنبال این است که مردم را قدری با تنش روبرو کند و صحنه گردان و کارگردان هر اقدامی علیه انقلاب و اسلام از جمله حادثه اهواز اتاق فکر آمریکا و صهیونیست‌ها است.

دشمن هر لحظه در حال توطئه‌چینی علیه جمهوری اسلامی ایران است

وزیر دفاع در مورد صحبت‌های ترامپ در سازمان ملل گفت: تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا توسط حضار به واسطه حرف‌هایی که در ابتدای سخنرانی‌اش در سازمان ملل زد نشانگر بسیاری از موضوعات است امروز در دنیا هیچ کس تردید ندارد که آنها به اسم حقوق بشر اقدامات زیادی انجام می‌دهند باید توجه داشته باشیم و هوشیار باشیم چرا که دشمن هم هوشیار و بیدار است و هر لحظه در حال توطئه‌چینی است و آنچه در اهواز رخ داد یکی از صدها حادثه‌ای بود که پیش از آن خنثی شد و اکنون باید بیش از گذشته هوشیار، بصیر و آماده باشیم.

حاتمی عنوان کرد: به دشمنان می‌گوییم که ملت ایران همیشه هوشیار و بیدار بوده و هستند و کارهای کوردلانه‌ای همچون حادثه تروریستی اهواز که با هدف ضربه به انسجام مردم رخ داد سبب شد که مردم بیش از گذشته منسجم باشند و واکنش‌های مردم و آن جمعیتی که برای تشییع شهدای اهواز آمده‌ بودند پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان بود.

ماهیت و قساوت دشمنان با شهادت کودک چهار ساله در اهواز مشخص ‌شد

وی با اشاره به قساوت دشمنان اظهار داشت: اگر مدافعان حرم نبودند و همت مردم عراق، سوریه و نیروهای نظامی و دفاعی نبود امروز جنایتکاران سران آن کشورها بودند و نه تنها در 31 شهریور بلکه در تمام روزها کشور با چنین اتفاقاتی روبرو می‌شد با نگاه به ابعاد مختلف حادثه تروریستی اهواز که بچه چهار ساله را در محرم آن‌گونه به شهادت رساندند بیشتر ماهیت غربی‌ها روشن می‌شود.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه دشمنان همیشه نگاه ابزاری به منطقه دارند افزود: هر کاری که امروز دشمنان انجام می‌دهند از روی استیصال است چرا که آنها اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را برنمی‌تابند و آنها در موضع ضعف قرار دارند در دفاع مقدس فهمیدیم که باید روی پای خود بایستیم و آن زمان که همه چیز را بر روی ما بستند با تلاش و کوشش به دنیا نشان دادیم که می‌توانیم و امروز در جایی قرار داریم که می‌گوییم توانستیم و در حوزه دفاعی در بالاترین وضعیت در منطقه هستیم و دارای استقلال کامل در حوزه دفاعی شده‌ایم دشمنان باید بدانند که ما خود تصمیم می‌گیریم.

اگر لازم باشد برد موشک‌ها را دورتر می‌بریم

حاتمی تأکید کرد: دشمنان بهتر است دیگر این حرف مزخرف که می‌گویند قدرت دفاعی خود را کم کنید را نزنند امروز هر مقدار که نیاز باشد در حوزه دفاعی اقدامات لازم را انجام می‌دهیم؛ و روی پای خود ایستاده‌ایم.

وی با اشاره به بازدید از دو خط تولید باطری که در یک سال اخیر راه‌اندازی شده گفت: در این فضای تحریم و بدون هیچ وابستگی این دو خط تولیدی راه‌اندازی شده که سبب شد در زمینه نیازهای نظامی و غیرنظامی تامین شده و حتی مازاد نیز تولید کند که تحقق این امر به واسطه حرکت جهادی و صرف صحیح فعل ما می‌توانیم می‌باشد.

حضور مردم در تشییع شهدای اهواز سیلی به دشمنان بود

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز در جنگ روانی دشمن پیروز شده‌ایم و حضور مردم در تشییع شهدای اهواز سیلی به دشمنان بود خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصادی نیز به پشتوانه همین مردم پیروز می‌شویم چرا که ملت ما هر روز بر اعتماد به نفس، اقتدار و عزتشان افزوده می‌شود با همین و ایستادگی و صبر به زودی جمهوری اسلامی ایران از هر لحاظ هیچ وابستگی به کشوری دیگر نخواهد داشت و امیدواریم به زودی میوه شیرین قطع هر گونه وابستگی اقتصادی را مردم بچشند.

پربیننده ترین خبرها