وزیر خارجه الجزایر: در کنار دولت سوریه هستیم

وزیر خارجه الجزایر: در کنار دولت سوریه هستیم
شنبه 7 مهر 1397 - 01:18

«عبدالقادر مساهل» وزیر خارجه الجزایر روز جمعه با «ولید المعلم» همتای سوری دیدار و در خصوص روابط دوجانبه گفت و گو کرد، گفت که کشورش در دفاع از حاکمیت ملی و حفظ یکپارچگی ارضی سوریه، در کنار دمشق خواهد بود.

العالم - سوریه

خبرگزاری رسمی الجزایر «واج» در خبری کوتاه در این خصوص نوشت، مساهل در حاشیه هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با المعلم دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، اوضاع سوریه و منطقه گفت و گو کرد.
از سوی دیگر رسانه های الجزایری و از جمله شبکه «البلاد» به نقل از رسانه های سوری اعلام کردند، وزیر خارجه الجزایر به مردم و رهبران سوریه به دلیل پیروزی های مردم و ارتش این کشور در مبارزه با تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به مناطق تحت سیطره تروریست ها تبریک گفت.
البلاد به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا ) افزود، مساهل در گفت و گو با المعلم تاکید کرد الجزایر در کنار سوریه در دفاع از حق و یکپارچگی ارضی اش و همچنین برای مبارزه با تروریسم و اعمال فشار بر حامیان مالی تروریسم می ایستد تا قطعنامه های سازمان ملل در زمینه مبارزه با تروریسم به اجرا درآید.
تارنمای «مصراوی » نیز نوشت، وزیران خارجه الجزایر و سودان به مردم و رهبران سوریه به دلیل پیروزی بر تروریسم تبریک گفتند .
تارنمای روزنامه دولتی «المساء» الجزایر نیز نوشت، مساهل در سازمان ملل با اشاره به اینکه بحران در سوریه، مالی و سودان جنوبی باید از طریق سیاسی حل شود، تاکید کرد ، گفت و گو و آشتی تنها راه حل برای حفظ حاکمیت و یکپارچگی این کشورها است و باید به اراده مردم این کشورها برای تعیین سرنوشت خود احترام گذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها