واکنش رسانه‌های صهیونیستی به انتخاب دبیرکل جدید جهاد اسلامی

واکنش رسانه‌های صهیونیستی به انتخاب دبیرکل جدید جهاد اسلامی
شنبه 7 مهر 1397 - 20:11

رسانه‌های صهیونیستی در واکنش به انتخاب «زیاد النخاله» به عنوان دبیرکل جنبش «جهاد اسلامی» او را فردی به شدت ضد اسرائیلی و نزدیک به تهران معرفی کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

پس از انتخاب «زیاد النخاله» از سوی جنبش جهاد اسلامی به عنوان سومین دبیرکل این جنبش فلسطینی، رسانه‌های صهیونیستی او را به شدت همراه با ایران و حزب‌الله دانستند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه الحدث، شبکه ده رژیم صهیونیستی در این خصوص نوشت: النخاله از نزدیک‌ترین افراد به حزب‌الله و ایران در جنبش جهاد اسلامی است و مواضع رادیکال و تندتری نسبت به «رمضان شلح» دارد.

این شبکه مدعی شد که جهاد اسلامی از سوی ایران حمایت مالی می‌شود و نیروهای آن از حماس تندرو‌تر هستند و افرادش بیشتر تظاهر کنندگان در مرز غزه در راهپیمایی بازگشت را تشکیل می‌دهند.

سایت واللا نیز در تحلیلی با تروریستی خواندن جنبش مقاومت جهاد اسلامی  اعلام کرد که این جنبش هیچ‌گونه صلحی با رژیم اسرائیل را نمی‌پذیرد.

شبکه رسمی رژیم صهیونیستی هم زیاد النخاله را یک شخصیت نظامی خواند و نوشت که او 14 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است.

اما روزنامه یدیعوت آحارانوت در توصیف النخاله نوشت: رهبر جدید و اسیر سابق در زندان‌های اسرائیل؛ با فتحی شقاقی در تأسیس جهاد اسلامی همکاری کرده و نقش به سزایی در تأسیس بخش نظامی جنبش داشته و سال‌ها به تهران و بیروت رفت و آمد داشته است.

النخاله ۶۵ ساله سومین دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین بعد از رمضان شلح است که از سال ۱۹۹۵ و به دنبال عملیات ترور نافرجام از سوی رژیم صهیونیستی در مالت، از بیماری رنج می‌برد. زیاد النخاله از سوی آمریکا تحت تعقیب است.

فارس

پربیننده ترین خبرها