تشدید بازداشت معارضان بحرینی با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی

تشدید بازداشت معارضان بحرینی با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی
سه شنبه 10 مهر 1397 - 14:58

همزمان با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی بحرین، دستگاه امنیتی این کشور بازداشت معارضان را به بهانه‌های مختلف افزایش داده است.

العالم _ بحرین

نیروهای امنیتی بحرین روز دوشنبه با یورش به برخی مناطق این کشور، دستکم ۲۰ نفر را بازداشت کردند.

وبگاه «مرآة البحرین» با اعلام این خبر افزود که روند بازداشت‌ها با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی بحرین تشدید شده است و این در حالی است که جمعیت ملی-اسلامی الوفاق به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت معارض بحرین این انتخابات را تحریم کرده است.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی دو نفر را در ستره، پنج نفر را در الجفیر و هفت نفر را در مناطق متفرقه بازداشت کرده و علاوه بر آن شش نفر دیگر نیز که نیروهای امنیتی به منازلشان یورش برده‌ بودند، خود را به مراکز امنیتی معرفی کردند.

روند بازداشت‌ معارضان در مناطق غرب و جنوب منامه پایتخت بحرین همچنان ادامه دارد.

بحرین طی چند سال گذشته شاهد اعتراضات مردمی است که خواهان تحقق دموکراسی و عدم اعمال تبعیض به خصوص علیه شیعیان و رعایت حقوق بشر هستند.

دولت بحرین اعلام کرده که انتخابات پارلمانی بحرین به دستور پادشاه این کشور، ۲۴ نوامبر (۳ آذرماه) برگزار خواهد شد.

در انتخابات سال 2002، شیعیان بحرین انتخابات را تحریم کردند و مجلس در اختیار احزاب سنی، متشکل از حزب منبرالاسلامیه (اخوان المسلمین بحرین) و سلفی‌ها قرار گرفت.

پیش از این شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت «الوفاق» با اشاره به اینکه اوضاع بحرین همچنان مانند سابق است و هیچ تغییری در آن حاصل نشده است، تأکید کرد که «وضعیت تغییر نکرده که موضع ما نیز تغییر کند.»

الدیهی در صفحه توییتر خود نوشت که هیچ طرح سیاسی وجود ندارد و اگرچه مجلس قانونگذاری یکی از علل بحران به وجود آمده در کشور است، اما ما به شکل فراگیرتر به مسائل نگاه می‌کنیم همچنانکه این انتخابات چیز تازه‌ای برای فرزندان ملت نخواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها