چرا سپاه با موشک های بالستیک شعاردار، تروریست ها را در هم کوبید؟

چرا سپاه با موشک های بالستیک شعاردار، تروریست ها را در هم کوبید؟
سه شنبه 10 مهر 1397 - 22:36

حمله موشکی "محرم" که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت انتقام از عملیات تروریستی اهواز انجام شد سوال های زیادی را در اذهان بر انگیخت که بسیاری به دنبال پاسخ آن هستند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

خبرگزاری روسی اسپوتنیک با انتشار مطلبی به طرح سوال و پاسخ به آنها درخصوص اهداف و دستاوردهای انتقام موشکی سپاه پرداخته، در این گزارش آمده است: اولین سوال این است که چرا داعش در سوریه هدف قرار گرفته در حالی که گروه الاهوازیه مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت؟
گو اینکه گروه الاهوازیه مسئولیت این عملیات را در ابتدا به عهده گرفت و پس از آن گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را گردن گرفت و فیلمی مبنی بر عضویت تروریست ها در گروه تروریستی داعش منتشر کرد ولی ظاهرا تحقیقات نشان داده گروه جدایی طلب الاهوازیه این تروریست ها را نزد داعش در سوریه فرستاده تا پس از آموزش اقدام به انجام عمل تروریستی خود نمایند و تسلیحات و مهمات مورد نیاز آنها توسط داعش تامین شده.
همچنین در این ماجرا برخی سازمان های اطلاعاتی بین المللی عهده دار تامین نقشه و لجستیک عملیاتی بودند.

وظاهرا مکان های مورد هدف محل برگزاری جلسه فرمانده هان عملیات اهواز و همچنین مخازن سلاح آنها بوده و این فرمانده هان در آن مکان جمع شده بودند تا از آنجا فرار کنند که یگان های امنیتی ایران توانسته اند آنها را کشف کنند و قبل از فرار همه را نابود کنند.
برخی از منابع اظهار می دارند که ظاهرا جمع شدن این فرمانده هان عملیات در آن مکان به این دلیل بوده که قرار بوده یک سری هلیکوپتر نصف شب آنها را از آن مکان هلیبورد کنند و به مکان دیگری منتقل نمایند اما قبل از فرار سپاه توانست آنها را به صورت دست جمعی هدف قرار دهد.
هنوز مشخص نیست که هلیکوپترهای چه کشوری قرار بوده آنها را از آنجا فراری دهد اما با توجه به نزدیک بودن اینان به مناطقی که آمریکایی ها نیز در آنجا پایگاه دارند و سابقه طولانی در فراری دادن تروریست های داعش توسط آمریکا بعید نیست که آمریکایی ها تصمیم داشتند اینان را فراری دهند تا اثر جرم را پاک کنند.

سوال دوم این است که چرا سپاه پاسداران از موشک های بالستیک در این عملیات استفاده کرده در حالی که می توانسته از ارتش سوریه و همپیمانان آن که در نزدیکی منطقه بودند تقاضا کند تا این اهداف را بمباران کنند.
بله می توان گفت شاید مقرون به صرفه و سریعتر این بود که یگان های توپخانه ای همپیان با ایران در منطقه دست به کار شوند و نیروهای داعش را هدف قرار دهند اما سپاه پاسداران با شلیک موشک های بالستیک خود پیغام های متعددی داشته که می خواسته به دشمنان ارسال کند.


اولین پیغام این بود که چون آمریکایی ها نسبت به وجود موشک های بالستیک ایران اعتراض دارند از این موشک ها استفاده کند تا به آنها بگوید این موشک ها برای استفاده است و نه برای انبار کردن.
دوم اینکه توجه داشته باشید زمان جنگ ایران و عراق طبق اظهار نظر مسئولین و فرماندهان نظامی وقت ایرانی ها موشک های کوتاه برد را از کشورهای مختلف گدایی می کردند و هیچ کشوری این موشک ها را در اختیار ایران قرار نمی داد و در آن زمان اکثر شهرهای بزرگ ایران و غیر نظامیان ایرانی از جمله در تهران هدف حملات موشکی صدام حسین قرار داشتند در حالی که ایرانی ها موشک نداشتند به بغداد برسانند.
امروزه موشک های ایرانی از فراز عراق عبور می کنند و چند صد کیلومتر آنطرف تر از بغداد روی نقطه های هدف خود فرود می آیند و آنقدر دقیق ونقطه زن هستند که از صدها کیلومتر آنطرف تر می توانند با خطای کمتر از یک متر هدف های خود را منهدم کنند.
این ماجرا نهایت توانمندی و خلاقیت مهندسین ایرانی را نشان می دهد که توانسته اند به این فناوری فوق العاده پیشرفته دست یابند.
با توجه به سخنان هفته گذشته سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه حزب الله لبنان هم به موشک های نقطه زن ایرانی دسترسی پیدا کرده، می توان گفت حالا دیگر کل منطقه خاورمیانه در تیر رس موشک های ایرانی قرار دارد و از جزیره العرب گرفته تا سرزمین های اشغالی فلسطین همه نقطه ها می تواند توسط موشک های ایرانی هدف قرار گیرد.
این ماجرا می تواند پیامی باشد برای کشورهایی که بر طبل دشمنی بر علیه ایران در منطقه می کوبند، مبنی بر اینکه در صورت ماجرا جویی همه اهداف زیربنایی و حساس شما نابود خواهد شد.
حال سوال دیگری مطرح است و آن اینکه چرا سپاه شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود را روی موشک خود نوشته و آن را به نمایش گذاشته؟
احتمالا این ماجرا به این دلیل است که بخواهد پیغامی به این سه بفرستد که تروریست ها مورد حمایت آنها بودند و هدف اصلی آنها هستند و نه داعشی ها.
البته بعید است که ایرانی ها در حال حاضر به صورت مستقیم بخواهند حمله ای را به یکی از کشورهای منطقه انجام دهند و یا اینکه نیروهای آمریکایی در منطقه را هدف قرار دهند اما به احتمال زیاد و با توجه به سخنان آقای محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین فرماندهان نظامی ایرانی این ماجرا اینجا ختم نخواهد شد و انتقام ادامه خواهد یافت و احتمالا همپیمانان آمریکا — اسرائیل و عربستان سعودی در منطقه هدف بعدی حمله های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار خواهند گرفت.
با توجه به این شرایط می توان گفت امروزه منطقه وارد مرحله جدیدی از تنش شده که شروع کننده آن همان کشورهایی هستند که از تروریست ها برای انجام حمله تروریستی به اهواز حمایت کردند.

پربیننده ترین خبرها