حوثی: ما صلح شرافتمندانه می خواهیم و تن به تسلیم نخواهیم داد

حوثی: ما صلح شرافتمندانه می خواهیم و تن به تسلیم نخواهیم داد
پنج‌شنبه 12 مهر 1397 - 21:32

رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت سالگرد شهادت «امام زید بن علی (ع)» سخنرانی کرد و با اشاره به شرایط حاکم بر یمن گفت: سفیر آمریکا هنگام برگزاری مذاکرات کویت تهدید کرد که ارزش اسکناس هزار ریالی یمن کمتر از ارزش جوهر چاپ این نوع اسکناس خواهد شد.

العالم - یمن

«سید بدر الدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن شامگاه چهارشنبه به مناسبت سالگرد شهادت «امام زید بن علی»، امام زیدی‌ها سخنرانی کرد.

او با بیان اینکه زین بن علی در بین محافل امت اسلامی با همه گرایش‌های فکری مختلفی که دارند، جایگاه بزرگی دارد، اظهار داشت که زندگام امام زید بن علی پر است از درس‌ها و عبرت‌ها.

سید بدر الدین در مورد شخصیت امام زید بن علی گفت که او به معنای واقعی کلمه «ایمانی» بزرگ شد و با قرآن کریم رابطه عمیقی داشت به گونه‌ای که «حلیف قرآن» لقب گرفت.

حوثی در سخنرانی خود گفت: ما صلح شرافتمندانه می خواهیم و تن به تسلیم نخواهیم داد و دست روی دست نخواهیم گذاشت تا دشمن هر کاری می خواهد ، بکند، ساکت ماندن در برابر اقدامات دشمن اشغاالگر و متجاوز در حکم تسلیم شدن و خواری و سرافکندگی و خیانت است.

وی تصریح کرد: دشمن با هر تلاشی برای برقراری صلح در یمن مخالفت کرد در حالی که هیأت مذاکره کننده یمنی امتیازهایی را پیشنهاد کرده بود، آیا ملت ویتنام هنگامی که آمریکا سرزمین شان را اشغال کرد، سکوت کردند؟ 

رهبر انصارالله یمن افزود: ما صلح آبرومندانه می خواهیم و فقط صلحی را می پذیریم که باعث شود دشمن اشغالگر از خاک یمن بیرون برود و این سرزمین را ترک کند، سکوت ذلت بار در برابر دشمنی که سرزمین مان را اشغال می کند ، در حکم بی مسئولیتی است و به معنای صلح نیست، ما آماده پذیرفتن صلحی هستیم که باعث سرافرازی و سربلندی ما شود و به تجاوز و اشغالگری دشمن پایان دهد.

حوثی با اشاره به کاهش ارزش ریال یمن گفت: برخی از تجار دلار را از بازار سیاه تأمین می کنند و با این کار باعث کاهش ارزش پول ملی می شوند و همین امر به افزایش قیمت ها منجر می شود؛ دشمن با اختلالی که در مبادلۀ پول ملی و دلار ایجاد کرده است، درپی افزایش قیمت مواد غذایی و فرآورده های نفتی است، سفیر آمریکا هنگام برگزاری مذاکرات کویت تهدید کرد که ارزش اسکناس هزار ریالی یمن کمتر از ارزش جوهر چاپ این نوع اسکناس خواهد شد.

وی افزود: صنعاء با کمبود شدید بودجه مواجه است و درآمدهای ارزی به علت صادر نشدن نفت و گاز وجود ندارد. 

پربیننده ترین خبرها