منابع یمنی: گفت‌وگوهای صلح احتمالا نوامبر آینده در لندن برگزار می‌شود

منابع یمنی: گفت‌وگوهای صلح احتمالا نوامبر آینده در لندن برگزار می‌شود
دوشنبه 16 مهر 1397 - 17:02

برخی منابع آگاه یمنی پیش‌بینی کردند که گفت‌وگوهای صلح بین دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در لندن برگزار شود.

العالم _ یمن

برخی منابع آگاه یمنی پیش‌ بینی کردند که لندن ماه نوامبر آینده میزبان گفت‌وگوهای صلح میان دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله باشد.

وبگاه «الیوم السابع» با اعلام این خبر به نقل از منابع مذکور بدون ذکر نام آنها نوشت که در گفت‌وگوهای آینده راهکارهای مسالمت‌آمیز حل بحران یمن که وارد چهارمین سال شده است، بررسی خواهد شد.

گفت‌وگوهای صلح پیش از این قرار بود ماه سپتامبر در ژنو برگزار شود اما در آخرین لحظات جنبش انصارالله یمن خواستار تضمین‌هایی از سازمان ملل برای سفر به ژنو شد و پس از آن این گفت‌وگوها نیز لغو شد.

طبق این گزارش، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن نیز در تماس با طرف‌های مختلف برای میانجی‌گری بین جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن و اعمال فشار بر آنها جهت دستیابی به نتایج مثبت در پایان این گفت‌وگوهاست.

در همین ارتباط گریفیتس برای دیدار با تعدادی از رهبران انصارالله جهت متقاعد کردن آنها به مشارکت در این گفت‌وگوها، به عُمان سفر کرد و گذشته از آن طی سفری به ریاض با نمایندگان دولت مستعفی یمن و «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی یمن دیدار کرد تا آنها را به عدم تشدید حملات در مرحله آینده متقاعد سازد.

فرستاده سازمان ملل در امور یمن همچنین از ایفای نقش این سازمان برای حل بحران اقتصادی یمن در نتیجه کاهش ارزش پول ملی این کشور خبر داده و گفته است که سازمان ملل در حال بررسی یک طرح اضطراری برای جلوگیری از سقوط ارزش ریال یمن است.

فارس

پربیننده ترین خبرها