کمک مالی مشکوک آمریکا به اقلیت های دینی عراق

کمک مالی مشکوک آمریکا به اقلیت های دینی عراق
چهارشنبه 25 مهر 1397 - 04:42

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اختصاص 300 میلیون دلار برای کمک به اقلیت های مذهبی در مناطق جغرافیایی مختلف عراق به ویژه دشت نینوا خبر داد.

العالم - عراق

هدر نوئرت روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی با اعلام این خبر افزود: جان سالیوان معاون وزیر خارجه آمریکا که به عراق سفر کرده است، در یک ناهار کاری با رهبران مذهبی عراق دیدار و گفت وگو کرد.
به گفته وی، سالیوان در این نشست خاطرنشان کرده است آمریکا برای کمک به گروه های مذهبی مورد آزار و شکنجه همچون جوامع مسیحی و ایزدی در عراق که مورد جنایت نسل کشی داعش واقع شدند، متعهد است.
سالیوان تاکید کرده است: از نظر آمریکا اطمینان مردم از هر عقیده ای برای داشتن امنیت در آینده عراق، اساس و ریشه ثبات و صلح در منطقه است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه نقل قول از معاون وزیر خارجه افزود: آمریکا از سال مالی 2017 در زمینه کمک های توسعه و امنیت در عراق تقریبا یک میلیارد دلار تامین کرده است که حدود 300 میلیون دلار در مناطق جغرافیایی با تمرکز جوامع موثر مذهبی همچون دشت نینوا در اولویت قرار دارد
سالیوان ادامه داد: مقدار قابل توجهی از این بودجه همچنین به جمعیت آواره شده و دیگر افراد تحت تعارض در شمال عراق، منطقه ای که اکثریت اقلیت های قومی و مذهبی آواره کشور را میزبانی می کند، اختصاص داده شده است.
معاون وزیر امور خارجه، تعهد دولت آمریکا برای ادامه حمایت از جوامع اقلیت های مذهبی و قومی در عراق را مورد تاکید قرار داد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها