هلند به دلیل پرونده خاشقچی از شرکت در کنفرانس ریاض انصراف داد

هلند به دلیل پرونده خاشقچی از شرکت در کنفرانس ریاض انصراف داد
پنج‌شنبه 26 مهر 1397 - 13:43

خبرگزاری رسمی هلند (ای ان پی) اعلام کرد: این کشور به دلیل پرونده جمال خاشقچی روزنامه نگار و منتقد آل سعود، از شرکت در کنفرانس 'ابتکار سرمایه گذاری آینده' یا 'داووس صحرا' که قرار است هفته آینده در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شود انصراف داده است.

العالم - اروپا

«هوپکاهوکسترا» وزیر دارایی این کشور گفت که به دلیل نگرانی ها در مورد ناپدید شدن جمال خاشقچی در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.

دولت هلند از اظهارنظر در مورد این گزارش امتناع کرد.

به گزارش ایرنا، جمال خاشقچی در 2 اکتبر (10 مهر ماه) پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و مقام های غیر رسمی ترکیه اعلام کردند که وی در داخل ساختمان به دستور مقام های سعودی به قتل رسیده است.

روزنامه 'واشنگتن پست' نیز نوشته که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که اثبات می کند، خاشقچی پس از شکنجه، کشته شده است.

خاشقچی که پس از انتصاب 'محمد بن سلمان' به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت، در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شده بود.

همه مدارک و شواهد ادعا شده در رسانه های ترکیه نشان می دهد که نزدیکان بن سلمان که از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها