در مذاکرات سه جانبه مسکو چه گذشت؟

در مذاکرات سه جانبه مسکو چه گذشت؟
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 20:42

نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه با حضور مذاکره کنندگان ارشد مسکو دیروز و امروز برگزار شد .

العالم - ایران / سیاسی

حسین جابری انصاری - دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفت: دیروز و امروز گفت وگوهای دوجانبه ای با مقامات روس از جمله میخائیل بوگدانف و سرگئی ورشینین معاونان وزیر امور خارجه روسیه داشتم ضمن اینکه نشست سه جانبه ای در سطح نمایندگان عالی رتبه سه کشور روند آستانه برگزار شد و امروز نیز در ادامه این دیدارها با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کردیم.

وی افزود: محور این گفت وگو ها چگونگی پیشبرد روند صلح آستانه بود و گشایش در مساله کمیته قانون اساسی روسیه از جمله مهمترین محور موضوعات است که در چند ماه اخیر در دستور کار مذاکره کنندگان روند صلح آستانه قرار داشته است.

جابری انصاری گفت: گام های مهمی در این رابطه برداشته ایم و من معتقدهستم که بیش از دو سوم راه را رفته ایم و در طول گفت وگوهای طولانی و مشورت های فراوان میان سه کشور ضامن صلح آستانه و نماینده سازمان ملل متحد، ترکیب اعضا و آئین نامه کار کمیته قانون اساسی سوریه به نتیجه رسیده است و تنها باید یک سوم از راه باقیمانده را طی کنیم.

وی گفت :بخشی از گفت وگوهای دیروز و امروز ما در خصوص حل مشکلات باقیمانده در ارتباط با کمیته قانون اساسی سوریه بود. به دنبال آن هستیم فرمول مناسبی برای تعیین نمایندگان جامعه مدنی سوریه در این چارچوب پیدا کنیم؛ راه حل هایی مطرح شده است و ما به صورت مستمر در تماس هستیم تا به یک جمع بندی جامع در این ارتباط با نماینده سازمان ملل در ژنو و در نشست آینده در آستانه دست پیدا کنیم و بتوانیم این مساله را به سرانجام رسانده و شاهد آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه باشیم.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران به گفت وگوهای مفصل خود با معاونان وزیر امور خارجه روسیه در ارتباط با بحران یمن و راه های همکاری دو کشور و همچنین همکاری با طرف های موثر منطقه ای و بین المللی برای پایان فاجعه انسانی در این کشور نیز اشاره کرد.

وی در این باره گفت: مذاکرات خوبی در این ارتباط داشتیم و تصمیم گرفتیم این موضوع به عنوان دستور کار ثابت گفت وگوها میان دو کشور ادامه یابد.

پربیننده ترین خبرها