عضو برجسته جريان آزاد ملي لبنان:

لبنان تحمل به قدرت رسيدن گروه 14 مارس را ندارد

 لبنان تحمل به قدرت رسيدن گروه 14 مارس را ندارد
دوشنبه 1 آبان 1391 - 07:03

بيروت (العالم)- عضو برجسته جريان آزاد ملي لبنان با تاكيد بر اين كه ورود مستقيم لبنان به پرونده سوريه اوضاع كشور را به حالت انفجار مي رساند، گفت: به همين دليل لبنان تحمل به قدرت رسيدن گروه 14مارس (گروه طرفدار غرب و مخالف سوريه) را ندارد و قدرت هاي بزرگ و كشورهاي منطقه نيز با روي كار آمدن اين گروه در شرايط فعلي مخالفند.

مالك ابو نادر دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم تصريح كرد كه حاميان منطقه اي و بين المللي گروه 14 مارس ورود اين جريان را به عرصه قدرت به منزله دخالت مستقيم لبنان در پرونده سوريه و بروز ناآرامي هاي فراگير در لبنان مي دانند.

عضو برجسته جریان آزاد ملی لبنان که میشل عون رهبری آن را برعهده دارد، اظهار داشت: قدرت هاي بزرگ جهاني و حاميان منطقه اي گروه 14 مارس با وجود مخالفت با دولت فعلي لبنان به رياست نجيب ميقاتي، به قدرت رسيدن جريان المستقبل به رهبري سعد حريري، در لبنان را به منزله دخالت بيش از پيش لبنان در پرونده سوريه مي دانند.
ابود نادر افزود: جريان المستقبل به اعتراف سعد حريري، رهبر اين جريان، هم اكنون نيز در پرونده سوريه دخالت دارد اما اگر دولت را در اختيار بگيرد به طور مستقيم وارد اين ماجرا خواهد شد.
وي با اشاره به سوء استفاده سياسي المستقبل از ترور وسام الحسن، رئيس دايره اطلاعات اداره امنيت لبنان، گفت: 8 ترور در سال هاي 2006 تا 2008  - كه جريان المستقبل دولت را در اختيار داشت - رخ داد؛ اين جريان اما آن زمان نه خواستار كناره گيري دولت شد و نه كسي دولت را مسئول آن ترورها دانست.
ابونادر همچنين درباره دلايل استعفاي نخست وزير لبنان خاطرنشان كرد: ميقاتي استعفاي خود را براي فرونشاندن خشم اهل سنت لبنان به ميشل سليمان، رئيس جمهور، اعطا كرد اما وي اين استعفا را نپذيرفت و هم اكنون نيز اوضاع رو به آرامش است و دولت كارش را ادامه مي دهد.
عضو برجسته جريان آزاد ملی لبنان، درباره نقش موساد در ترور وسام الحسن نيز گفت: وسام نقش زيادي در كشف بسياري از هسته هاي جاسوسي اسرائيل داشت و ممكن است رژيم صهيونيستي وي را ترور كرده باشد.tt-21-18:02  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها