نخست‌وزیر انگلیس برگزاری همه پرسی در خصوص برگزیت را رد کرد

نخست‌وزیر انگلیس برگزاری همه پرسی در خصوص برگزیت را رد کرد
سه شنبه 8 آبان 1397 - 19:37

ترزا مِی با نزدیک شدن به آخرین ماه‌های حضور قانونی انگلیس در اتحادیه اروپا، به مخالفان برگزیت هشدار داد که راهی برای تجدیدنظر در خصوص خروج از اتحادیه وجود ندارد.

العالم - اروپا

در میانه اختلافات با اتحادیه اروپا بر سر نحوه خروج انگلیس از اتحادیه،  «ترزا مِی» نخست‌وزیر انگلیس در پاسخ به برخی درخواست‌ها برای برگزاری همه‌پرسی جدیدی در خصوص برگزیت، چنین درخواستی را قویاً رد کرد.

بریتانیا در سال ۱۹۷۳ میلادی به اتحادیه اروپا ملحق شد و همان‌‌طور که گفته شد، در آن زمان این اتحادیه با نام اتحادیه اقتصادی اروپا فعالیت داشت و تعداد اعضایش کمتر از تعداد اعضای فعلی بود. بعد از وعده دولت کامرون در سال ۲۰۱۵ برای برگزاری همه‌پرسی برگزیت، در روز ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی (سوم تیر ۱۳۹۵) این همه‌پرسی برگزار شد و مجموعا ۵۱.۹ درصد از رای‌دهندگان بریتانیایی خواستار خروج شدند و ۴۸.۱ درصد از شرکت‌کنندگان هم به ماندن رأی دادند. بیش از سی میلیون نفر در این همه‌پرسی شرکت کرده بودند که به معنای مشارکت ۷۱.۸ درصدی بود.

انگلیس باید تا اواسط فروردین تکلیف خروجش از اتحادیه را روشن کند ولی مذاکرات طرفین چندی است که به مانع جدی برخورده است. ترزا مِی پیش از این طرحی برای ماندن در اتحادیه گمرکی اروپایی در روزهای پس از برگزیت ارائه داده بود که با مخالفت جدی طرفداران برگزیت مواجه شد و حتی به استعفای وزیر خارجه‌اش «بوریس جانسون» انجامید.

امروز سه‌شنبه 8 آبان، ترزا مِی در پاسخ به آن 48.1 درصد انگلیسی که به ماندن در اتحادیه اروپا رأی داده بودند، گفت که دیگر کار تمام شده و امکان تجدیدنظر در این خصوص، وجود ندارد.

نخست‌وزیر انگلیس گفته: «هیچ رفراندوم دومی در خصوص برگزیت برگزار نخواهد شد.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها