گزارش العالم از آماده باش نیروهای عراقی در مرز با سوریه+فیلم

جمعه 11 آبان 1397 - 13:28

به دنبال اشغال برخی مناطق دیر الزور توسط گروه تروریستی داعش، نیروهای مسلح عراق و حشد الشعبی در مناطق مرزی این کشور با سوریه به حال آماده باش کامل درآمدند.

العالم - عراق

به دنبال شکست گروه موسوم به "نیروهای سوریه دموکرات" و اشغال دوباره مناطق مرزی سوریه با عراق توسط گروه تروریستی داعش، خطر جدی نوار مرزی بین دو کشور و مناطق و شهرهای استان نینوا را تهدید می کند.

شبکه خبری العالم با حضور در مناطق مرزی بین عراق و سوریه، گزارشی را از وضعیت آماده باش کلیه نیروهای امنیتی عراق در این منطقه تهیه کرده است.

سرهنگ فاضل عباس جاسم، رئیس پلیس شهر تلعفر به خبرنگار العالم گفت: گروه تروریستی داعش در مرزهای سوریه خیالاتی را در سر می پروراند اما نیروهای عراقی در آماده باش کامل و در کمین عناصر داعش هستند.

نیروهای حشد الشعبی و تیپ پانزده ارتش عراق طی روزهای اخیر با استقرار در مناطق مرزی بین دو کشور، اقدام به ایجاد خاکریز و سنگر کرده و تحرکات مشکوک تروریست ها را از نزدیک رصد کرده اند. از این گذشته هماهنگی بین عراق و سوریه در راستای جنگ با گروه تروریستی داعش به خودی خود یک تحول مهم است.

سرتیپ عبد الحسین خزعلی، معاون فرمانده تیپ 15 ارتش عراق به خبرنگار العالم گفت: در حال حاضر مرزها امن هستند و هماهنگ عالی با یگان های حشد الشعبی و نیروهای عملیات جزیره و البادیه وجود دارد؛ علاوه بر این با همه دستگاه های امنیتی در استان نینوا هماهنگ هستیم.

سرتیپ نجم عبد الله الجبوری، فرمانده عملیات نینوا نیز گفت: تیپ 15 ارتش مرزها را به طور کامل در کنترل دارد.

حشد الشعبی تمام تدابیر لازم را به محض سقوط مناطق تحت تصرف نیروهای کرد سوریه دموکرات در دیر الزور سوریه مجاور مرزهای عراق، در روزهای گذشته در نظر گرفته است.

خبرنگار العالم در موصل، علی الشبکی گفت به منظور دفع هر گونه حمله احتمالی از سوی تروریست های داعش، استحکامات نظامی در منطقه استقرار یافته و نیروهای حاضر در منطقه به حال آماده باش دائم درآمده اند.

پربیننده ترین خبرها