ترکیه 700نیرو برای مقابله با کردهای سوریه در مرزها مستقر کرد

ترکیه 700نیرو برای مقابله با کردهای سوریه در مرزها مستقر کرد
يکشنبه 13 آبان 1397 - 00:44

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که دستگاه اطلاعاتی ترکیه بیش از 700 عضو گروه تروریستی ارتش آزاد مستقر در منطقه عفرین را برای مقابله با کردهای سوریه به خاک کشور خود منتقل و از آنجا به مرز میان دو کشور منتقل کرده است.

العالم-ترکیه

این نهاد وابسته به مخالفان سوری شنبه شب اعلام کرد که دستگاه اطلاعاتی ترکیه بیش از 700 عضو ارتش آزاد را با سلاح های سبک آنها از منطقه عفرین در شمال غرب حلب با اتوبوس به خاک کشورش منتقل کرده است.

این افراد که از منطقه اسکندرون وارد خاک ترکیه شدند به مناطق مرزی با سوریه و روبروی مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق رود فرات منتقل شدند.

این اقدام دستگاه امنیتی ترکیه پس از آن انجام شد که افسران اطلاعاتی این کشور نشستی با سران زیر مجموعه های مختلف تروریست های ارتش آزاد در شهر عفرین برگزار کردند و از آنها خواستند، برای عملیات نظامی جدید بر ضد کردهای سوریه آماده شوند.

این افسران به سران گروه تروریستی ارتش آزاد اعلام کردند که ترکیه قصد دارد عملیات جدیدی را بر علیه کردهای سوری از ساحل شرقی رود فرات تا ساحل غربی رود دجله انجام دهد.

ارتش ترکیه سه روز قبل نیز با توپخانه دو روستای کورعلی و سلیم در غرب عین العرب را در شمال شرق حلب را هدف قرار داد که در این آتشباری شماری از نیروهای حزب دمکراتیک سوریه زخمی شدند. 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه گذشته اعلام کرده بود که ارتش این کشور قصد دارد به حضور نیروهای کرد در شرق فرات پایان دهد. 

اردوغان در حالی این اظهارات را بیان کرد که ارتش ترکیه در دو سال گذشته با 2 عملیات موسوم به سپر فرات و شاخه زیتون، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه و شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را اشغال کرده است.

سخنان رئیس جمهوری ترکیه نشان می دهد که آنکارا از اجرای نقشه راه تدوین شده با آمریکا برای بیرون راندن نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، عوامل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و عناصر یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) از شرق فرات و به خصوص منبج ناامید شده است. 

دولت سوریه با اشغالگر خواندن دولت آنکارا در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها