نشست پوتین و ترامپ در فرانسه لغو شد

نشست پوتین و ترامپ در فرانسه لغو شد
سه شنبه 15 آبان 1397 - 06:36

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که تغییری در شکل دیدار دوجانبه روسای جمهوری روسیه و آمریکا در فرانسه بوجود آمده است و آنها تنها دیدار کوتاهی خواهند داشت.

العالم - اروپا

«دمیتری پسکوف» با بیان این مطلب به خبرگزاری تاس گفته است که این مساله ناشی از اختلافات دو کشور در مسائل مختلف نیست بلکه به شکل مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی اول در فرانسه باز می گردد.

وی توضیح داد: مراسم چند جانبه پایان جنگ جهانی اول در فرانسه اجازه نمی دهد که روسای جمهوری روسیه و آمریکا به طور کامل با هم ملاقات کنند.

پسکوف گفت: از این رو دو طرف تصمیم گرفته اند که در زمان دیگری دیداری دوجانبه و مفصل داشته باشند.

گفتنی است، دونالد ترامپ به تازگی به خبرنگاران گفت که مطمئن نیست بتواند در حاشیه مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی اول (20 آبان ماه) با همتای روس خود مذاکره کند.

در مقابل سخنگوی کرملین هفته گذشته در جمع خبرنگاران از برنامه ریزی برای دیدار دوجانبه ترامپ و پوتین در فرانسه خبر داده بود.

پسکوف در واکنش به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار دوجانبه با پوتین در فرانسه گفته بود که او (نتانیاهو) می تواند سرپایی با پوتین دیدار کند و طبق برنامه پوتین در فرانسه تنها با ترامپ دیدار دوجانبه خواهد داشت و ما در حال برنامه ریزی این دیدار هستیم.

در روسیه فرض بر این بود که پوتین و ترامپ در فرانسه نیز دیداری همچون آنچه در هلسینکی فنلاند برگزار شد خواهند داشت.

روسای جمهوری روسیه و آمریکا این فرصت را دارند که در اجلاس گروه 20 شامل رهبران 20 اقتصاد بزرگ جهان که قرار است 9 آذرماه سال جاری در آرژانتین برگزار شود با یکدیگر دیدار کنند.

اولین و آخرین نشست دوجانبه پوتین و ترامپ، 25 تیرماه امسال در هلسینکی فنلاند برگزار شد و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تا هفته ها زیر فشار رسانه های آمریکایی به دلیل آنچه ضعف در برابر پوتین عنوان شد، قرار داشت.

پربیننده ترین خبرها