ترکیه ادله و مدارک جنایت ترور خاشقچی را به اروپایی ها و امریکایی ارائه داد

ترکیه ادله و مدارک جنایت ترور خاشقچی را به اروپایی ها و امریکایی ارائه داد
سه شنبه 15 آبان 1397 - 20:21

یک منبع ترکیه ای به شبکه الجزیره گفت که انکارا دلایل و مدارکی از جنایت ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی به جینا هاسپل رییس سازمان سیا و نیز به اروپایی ها ارائه داده است و آنکارا امیدوار است که امریکا و اروپا، عربستان را برای کشف جزییات بیشتر تحت فشار قرار دهند.

العالم . ترکیه

این منبع افزود: دلایلی که در اختیار هاسپل قرار گرفت نشان می دهد که ترور بنا به دستور و فرمان بالا ترین سطوح در عربستان صورت گرفته است. این مقام مسئول امریکایی در حالی ترکیه را ترک کرده است که از دلایل و مدارک موجود مطلع شد.

منبع مزبور خاطرنشان کرد که دیدار رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با همتای خود دونالد ترامپ در پاریس، نقطه عطفی در موضع امریکا در قبال جنایت خاشقچی خواهد بود.

این منبع ترکیه ای تاکید کرد که آنکارا همچنین ادله و مدارک جنایت خاشقچی را در اختیار برخی کشورهای اروپایی قرار داده است و انتظار دارد که به زودی موضع اروپایی ها اعلام شود؛ زیرا آن اطلاعات تصویر کاملی از جنایت و نیز طراحی ها و برنامه ریزی پیش از جنایت را ارائه می دهد.

وی درباره سرنوشت جسد خاشقچی گفت: مقامات ترکیه ای در این خصوص هیچ گونه اطلاعی ندارند. مقامات سعودی بر سر این مساله مانع تراشی می کنند. سعود المعجب دادستان کل عربستان به ترکیه گفته است که از سرنوشت جسد خاشقچی اطلاعی ندارد.

این منبع افزود: خودروهایی که جسد خاشقچی را به خارج از کنسولگری منتقل کردند، توسط اعضایی از تیم ترور هدایت می شدند. کارکنان کنسولگری نیز تاکید کردند که پس از ورود خاشقچی، به بهانه برگزاری نشستهای دیپلماسی در سطوح بالا، از رفتن به طبق دوم منع شدند.

وی درباره افراد شرکت کننده در عملیات ترور، با بیان اینکه پیش از شروع برنامه ریزی ها برای انجام ترور، تیم های برای این عملیات تشکیل شدند، گفت: سه تیم برای برنامه ریزی و اجرا و پشتیبانی تشکیل شده بودند.

پربیننده ترین خبرها