دفاع ادامه دار صهیونیست ها از سعودی در پرونده قتل خاشقچی

دفاع ادامه دار صهیونیست ها از سعودی در پرونده قتل خاشقچی
دوشنبه 14 آبان 1397 - 09:33

رژیم صهیونیستی همچنان به دفاع از عربستان در ماجرای ترور جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی ادامه می دهد. این بار یکی از مقامات این رژیم از دولت ترامپ خواست تحت هیچ شرایطی ریاض را به چالش نکشد.

العالم - عربستان سعودی

"رون درمر"، سفیر رژیم اسرائیل در واشنگتن گفت حال که آمریکا همه چیز را درباره ترور خاشقچی می داند باید این حادثه را محکوم کند اما نباید منافع خود را با ریاض به خطر بیندازد.

پیش از این نیز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته بود روابط محکم خود را با محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان حفظ کند.

درمر در گفتگوی تلوزیونی با انتقاد از ترکیه و قطر گفت این دو کشور برای تخریب روابط خود با عربستان تلاش می کنند. وی همچنین از شبکه الجزیره به دلیل پوشش ماجرای قتل خاشقچی انتقاد کرد.

خاشقچی دوم اکتبر گذشته در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید؛ جنازه وی هنوز پیدا نشده است.

درمر افزود: عربستان با آمریکا منافع مشترک دارد نه اشتراک ارزشها. وی گفت: آمریکا با عربستان منافع مشترک بسیاری دارد اما با ایران نه منافع مشترک دارد و نه ارزش مشترک.

نتانیاهو چند روز قبل قتل خاشقچی را اتفاقی هولناک توصیف کرده و گفته بود: با این حال ثبات عربستان برای منطقه و جهان مهم است.

همچنین "یووال اشتاینتز"، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز گفته بود برنامه هسته ای ایران از موضوع ترور خاشقچی مهم تر است.

وی تأکید کرده بود که برخی کشورهای عربی از جمله عربستان طی سال های اخیر متحد این رژیم در برابر برنامه هسته ای ایران و گسترش نفوذ این کشور در منطقه هستند.

پربیننده ترین خبرها