داعش مسئولیت شورش در زندان «خجند» تاجیکستان را بر عهده گرفت

داعش مسئولیت شورش در زندان «خجند» تاجیکستان را بر عهده گرفت
شنبه 19 آبان 1397 - 11:18

گروه تروریستی داعش مسئولیت شورش در زندانی در شهر «خجند» تاجیکستان را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد شد، بر عهده گرفت.

العالم - آسیا

گروه تروریستی داعش با انتشار مطلبی در سایت «اعماق» مدعی شد شورشی که در شب 7 نوامبر (16 آبان) در زندان شهر «خجند» در شمال تاجیکستان  اتفاق افتاد، از سوی یکی از اعضای این گروه تروریستی سازمان دهی شده بود.

بر اساس اخبار رسانه‌های داخلی تاجیکستان در نتیجه این شورش که توسط پلیس ویژه سرکوب شد، 24 نفر کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

نهادهای انتظامی و امنیتی تاجیکستان و همچنین رسانه‌های رسمی این کشور هنوز در مورد این حادثه و تعداد دقیق کشته و زخمی شدگان در میان زندانیان، حراست و نیروهای ویژه پلیس اطلاعی منتشر نکردند.

گفته می‌شود که به منظور تحقیق در مورد جزئیات این حادثه یک گروه ویژه به ریاست یکی از معاونان دادستان کل تاجیکستان ایجاد شده است.

پیش از این برخی از رسانه‌ها نظیر «اخبار» دلیل وقوع این حادثه را به بدرفتاری یکی از کارمندان حراست نسبت به یکی از زندانیان ارتباط داده بودند ولی خبرگزاری روسی «ریونووستی» به استناد منابع خود گزارش داد که شورش موقعی اتفاق افتاد که یکی از زندانیان که عضو داعش بوده موفق به خلع سلاح نگهبان و تیراندازی به سوی حراست شده است.

همچنین گفته می‌شود در زندان «خجند» که دارای نظام شدید امنیتی می‌باشد تعداد قابل توجهی از اعضای گروه‌های افراطی و تروریستی زندانی هستند.

برخی از تحلیلگران مسائل سیاسی و امنیتی منطقه بر آنند که داعش پس از شکست در صحنه جنگ سوریه و عراق، از طریق اقدامات تروریستی در مناطق مختلف جهان می‌خواهد افکار عمومی را نسبت به حفظ و بقای توان و ظرفیت خود منحرف کند که پذیرش مسئولیت حادثه زندان خجند نیز در همین راستا قابل بررسی است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها