نماینده مجلس: فریبکاری آمریکا و انگلیس درباره جنگ

نماینده مجلس: فریبکاری آمریکا و انگلیس درباره جنگ
يکشنبه 7 آبان 1391 - 14:27

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوري اسلامي، مطالب رسانه ها درخصوص مخالفت انگليس با درخواست آمريکا براي استفاده از پايگاه هاي اين کشور جهت اقدام نظامي عليه ايران را جنگ رواني و فريبکاري دانست.

"اسماعیل کوثری" عصر یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم، درپاسخ به سئوالی درباره مطالبی که اخیرا در رسانه‌ها درخصوص مخالفت انگلیس با درخواست آمریکا برای استفاده از پایگاه های این کشور جهت اقدام نظامی علیه ایران منتشر شده، گفت: به نظر می رسد که اين حركت جنگ رواني باشد تا يك واقعيت.

وی افزود: درخواست آمریکا برای استفاده از اين پایگاه‌ها و مخالفت انگلیس، در اصل فریبکاری است.

کوثری خاطرنشان کرد: گفته شده كه رسما درخواستي صورت نگرفته؛ ولی اگر آمريكا رسما درخواست كرده باشد، آيا واقعا انگليس مخالفت مي كند؟

نماینده مجلس اظهار داشت: طی سه دهه اخير ديده‌ايم كه منافع انگليس با آمريكا كاملا يكي است؛ و اين دو كشور به يكديگر كمك مي كنند.

تلاش دولت انگلیس برای جلب رضایت مردم

کوثری افزود: این خبر بيشتر براي وضعيت داخلي انگلیس و جلب رضايت افكار عمومي است؛ زيرا بحث جنگ قبلا دراين كشور پيش آمده و مردم انگليس با جنگ مخالفند و بر این باور هستند كه کشورشان آلت دست آمريكا شده و بايد از افغانستان خارج شود.

آمریکا آمادگی حمله را ندارد

کوثری در ادامه تأکید کرد: آمريكايي‌ها تا زمان انتخابات ریاست جمهوری، قطعا و يقينا دست به چنين كاري نخواهند زد؛ زيرا نه تنها آمادگي حمله را ندارند بلكه بيشتر درصدد ايجاد جنگ رواني هستند تا بتوانند آراي جنگ طلبان را جذب كند؛ و در اين رابطه ما وقتي شكست هاي آمريكا را در عراق و افغانستان بررسي مي كنيم ، مي توان بگوييم كه آمريكا تا مدت ها توان اقدام نظامي را در هرهيچ منطقه اي از جهان، به ويژه در خاورميانه ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکایی‌ها خود مي دانند كه ایران با آن ها شوخي ندارد.

کوثری تأکید کرد: ما همواره اعلام كرده ايم كه اگر كشوري بخواهد ايران را تهديد كند، ما هم متقابل آن كشور را تهديد می کنیم.

آمادگی مردم ایران برای دفاع مقدس

وی افزود: ما در دفاع مقدس هم نشان داديم كه در مقابل هر تهديدي، حتما اقدام دست به متقابل زده و به دشمن ضربه خواهیم زد؛ به لطف خدا بايد بگوييم كه اين توان درنيروهاي مسلح و مردم ما وجود دارد و آن ها از آمادگي بسيار خوبي براي مقابله برخوردارند؛  با توجه به همين مساله، رئیس دفتر مقام معظم رهبري تأکید کرد که اگرمقام معظم رهبری اراده فرمایند بار دیگر دفاع مقدس تکرار خواهد شد و مردم این سرزمین لحظه ای از نظام و رهبری خود دریغ نخواهند کرد.

کوثری خاطرنشان کرد: ايران به هيچ وجه شروع كننده جنگ نخواهد بود، ولي اگر ببينيم كه تهديد مي كنند و قصد اجراي تهديد را دارند ، به آن ها ضرب شصتي نشان مي دهيم كه پشيمان شوند.

کوثری گفت: مردم ایران آمادگي دارند، زيرا برای دستاوردهايشان خون داده اند؛ مقابل دشمن ايستاده و هشت سال دفاع كرده اند؛  اين نظام و انقلاب متعلق به خود آنان است، لذا مردم و نيز نيروهاي مسلح از آمادگي خوبي برخوردارند و حاضرند كه به فرمان رهبر معظم انقلاب و فرمانده كل قوا وارد ميدان شوند، و هرتهديدي را به فرصت تبديل، و دشمن را از كرده خود پشيمان كنند.



پربیننده ترین خبرها