واکنش به موقع نیروهای مقاومت به تجاوز رژیم صهیونیستی

واکنش به موقع نیروهای مقاومت به تجاوز رژیم صهیونیستی
دوشنبه 21 آبان 1397 - 20:20

در جریان درگیری میان رزمندگان مقاومت فلسطین با سربازان رژیم صهیونیستی چندین نفر کشته و زخمی شدند که رژیم صهیونیستی کشته شدن یک سرهنگ اسرائیلی را تائید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

 واکنش به موقع نیروهای مقاومت به تجاوز رژیم صهیونیستی در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن یکی از فرماندهان گردانهای عزالدین قسام سرزمینهای اشغالی و نوار غزه به حال آماده باش درآمده است. این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در تعقیب نیروهای اسرائیلی نفوذ کننده در نوار غزه و شلیک چندین فروند راکت به سرزمینهای اشغالی را به دنبال داشت. رژیم صهیونیستی نیز با بمباران نوارغزه هفت فلسطینی را به شهادت رساند.

در جریان درگیری میان رزمندگان مقاومت فلسطین با سربازان رژیم صهیونیستی چندین نفر کشته و زخمی شدند که رژیم صهیونیستی کشته شدن یک سرهنگ اسرائیلی را تائید کرد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگران از بحرانی شدن وضعیت در مرزهای سرزمین اشغالی فلسطین با نوار غزه سفر به فرانسه را نیمه تمام گذاشت و به تل آویو بازگشت.

 ترور مهمترین ابزار رژیم صهیونیستی در پیشبرد تجاوزات خود در هفتاد سال گذشته بوده است. این رژیم با توجه به آنکه دیگر توان رویارویی مستقیم با رزمندگان مقاومت چه در لبنان و چه در نوار غزه ندارد می کوشد با ترور رهبر مقاومت فلسطینی و لبنانی جریان مقاومت را تضعیف کند. به همین دلیل فرماندهان مقاومت همواره مهمترین هدف یگانهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی هستند.

اما در سالهای اخیر موضع قدرتمند جریان مقاومت باعث شده  رژیم صهیونیستی دیگر نتواند بدون دادن هزینه ای فرماندهان مقاومت را ترور کند. روز به روز این هزینه ها برای رژیم صهیونیستی بیشتر هم می شود. این در حالی است که رژیم صهیونیستی مورد حمایت همه جانبه دولت ترامپ قرار دارد. کاری که روسای جمهور سابق آمریکا حاضر نبودند در حمایت کامل از رژیم صهیونیستی بکنند دونالد ترامپ برای رژیم صهیونیستی کرده است.

انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و به رسمیت شناختن بیت المقدس به پایتختی رژیم جعلی اسرائیل و یا قطع کمکها به آژانس بین المللی آوارگان فلسطینی از جمله اقدامات دولت آمریکا برای تتبیت موقعیت رژیم صهیونیستی در منطقه بوده است.

 فلسطینیان نیز در واکنش به این اقدامات آمریکا از سی مارس تظاهرات هفتگی را در مرزهای نوار غزه با سرزمینهای اشغالی بنام «راهپیمایی بازگشت» به راه انداخته اند. از آغاز این تظاهرات تاکنون بیش از 200 نفر از فلسطینیان به شهادات رسیده و دو هزار نفر نیز مجروح شدند. این تظاهرات و واکنش خشونت آمیز رژیم صهیونیستی به آن  باعث انتقادات گسترده ای در سطح دولتها و افکار عمومی غرب به رژیم صهیونیستی شده است. اتکای رژیم صهیونیستی در عرصه نظام بین المللی به دولتهای غربی و رسانه های آنها است. صدای آزادیخواهی و عدالتخواهی فلسطینیان در جهان دیگر قابل سرکوب و سانسور و سرپوش گذاشتن نیست.

متاسفانه کشورهای اسلامی گرفتار منازعات و برتری جویی های خودشان هستند و آرمان آزادی فلسطین در الویتهای آنها قرار ندارد . برخی از این کشورها برای پیشبرد برنامه های جاه طلبانه خود مثل عربستان سعودی در حال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. رژیم صهیونیستی نیز با تصور بحرانهای گسترده در کشورهای اسلامی بر این تصور است که می تواند جریان مقاومت در نوار غزه را تحت فشار قرار بدهد. اما آنها یک نکته را نادیده انگاشته اند جریان مقاومت هیچ گاه متکی به کشورهای عرب مرتجع منطقه نبوده و نیست. آنها در نبرد گروههای مقاومت با رژیم صهیونیستی در جبهه اسرائیل قرار داشته اند هر چند هیچگاه جرات اعلام آن را نداشتند. به همین دلیل رژیم صهیونیستی پس از دو شکست سنگین از جنبش مقاومت فلسطین در سالهای گذشته با حملات ایضایی به دنبال ضربه زدن به جنبش مقاومت فلسطین در نوار غزه است. به نظر نمی رسد اکنون نیز هدفش به راه انداختن جنگی گسترده در نوار غزه باشد. به خصوص آنکه دولتها و افکار عمومی در غرب با رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی همراه و همدل نیستند. 

مرتضی مکی

پربیننده ترین خبرها