مخالف سوري:آمريكا و حاميان آن مسوول ادامه بحران هستند

مخالف سوري:آمريكا و حاميان آن مسوول ادامه بحران هستند
دوشنبه 8 آبان 1391 - 09:07

دمشق(العالم)- يكي از مخالفان سوري، آمريكا ، تركيه ، كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس و رژيم صهيونيستي را مسئول ادامه بحران هاي سوريه دانست.

"بسام حسين" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با بيان اين كه اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل متحد در امور سوريه، تاكنون وارد اصل بحران سوريه نشده، راه حل بحران دمشق را فقط داخلي دانست و گفت: سرنگوني نظام حاكم سوريه توهم و خيالي بيش نيست.

وي افزود: اخضر ابراهيمي به سوريه رفت ولي آنچنان كه بايد طرح سياسي خاص يا راهكاري در زمينه حل بحران اين كشور ارايه نكرد. حسين با بيان اين كه سازمان ملل و محافل بين المللي در زمينه حل بحرانهاي مختلف بسيار فعال تر عمل كرده اند، گفت: مسئول حوادث كنوني سوريه اعم از تخريب اين كشور و كشتار مردم؛ آمريكا است كه همواره سياستهاي خصمانه اي ضد سوريه اتخاذ كرده است چون دمشق در زمره كشورهاي مقاومت در منطقه و مواضعش ضد رژيم صهيونيستي است.
وي با بيان اين كه ابراهيمي بايد در ابتدا و پيش از ورود به سوريه ، با مواضع همه طرفها آشنا مي شد، از مردم سوريه خواست براي تقويت صلح داخلي ، در برابر منافع و سياستهاي فاسد و ظالمانه تركيه و كشورهاي خليج فارس بايستند. 
حسين با انتقاد از نقش تخريبي رسانه ها در زمينه صلح داخلي سوريه و انتقاد از معيارهاي دوگانه محافل بين الملل گفت: سرنگون كردن نظام سوريه، به هيچ وجه برنامه دموكراتيك ملي واقعي و فعالي در كشور نبوده و نخواهد بود اما برخي كشورهاي منطقه و محافل بين المللي در توهم چنين مساله اي بسر مي برند.
 مخالف سوري با تاكيد بر اين كه راه حل فقط بايد از داخل سوريه پي گيري شود، از ابراهيمي خواست به همراه " نبيل العربي" دبير كل اتحاديه عرب براي كمك به يافتن راهكاري براي بحران سوريه به اين كشور عزيمت كند. 
وي هرگونه رابطه ميان احزاب سوري با گروه هاي مسلح را تكذيب و خاطرنشان كرد: هر گروهي كه ادعاي داشتن رابطه با گروه هاي مسلح را دارد درصدد سوار شدن بر موج اعتراض هاست تا خود را مخالف نشان داده و در آن واحد از دولت و گروه هاي خارجي باج بگيرد.
حسين اين افراد را به همدستي با تصميم گيرندگان غربي متهم كرد كه با طرح هاي صهيونيستي ـ امريكايي به ويژه در سوريه ارتباط دارند. MKH-28-19:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها