عبدالباری عطوان:

اسرائیل تنها زبان زور می فهمد

اسرائیل تنها زبان زور می فهمد
چهارشنبه 23 آبان 1397 - 09:13

روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' نوشت: اسرائیل فقط زبان زور را می فهمد و مردان مقاومت فلسطینی بیشترین تسلط را به این زبان دارند.

العالمفلسطین اشغالی

'عبدالباری عطوان' نویسنده و تحلیلگر مشهور و سردبیر رای الیوم نوشت: حق ملت فلسطین و ساکنان غزه است که این پیروزی را جشن بگیرند و در مساجد تکبیر بگویند چرا که اگر پایداری و مقاومت آن ها نبود، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر یاغی رژیم صهیونیستی هرگز آتش بس را نمی پذیرفت و به بمباران غزه از زمین، دریا و هوا ادامه می داد.

وی افزود : اسرائیلی ها فقط زبان زور را می فهمند و مردان مقاومت چه در غزه و چه در کرانه باختری بیشترین تسلط را به این زبان دارند و همه شاخص ها نشان می دهد که این عادلانه است و همه زبان های دیگر را کنار می زند.

عطوان با اشاره به اینکه نتانیاهو درک کرد که حمله به نوار غزه بدون پاسخ کوبنده و خسارت جانی بسیار به نیروها و شهرک نشین ها نخواهد ماند ، نوشت: او گروهی ویژه را برای ربودن یا ترور فرماندهان مقاومت به غزه فرستاد ولی در دامی افتاد که نمی دانست چگونه از آن خارج شود و اگر بمباران شدید هوایی نبود و بالگردها برای نجات این گروه تروریست وارد معرکه نمی شدند همه آن ها کشته می شدند.

سردبیر رای الیوم نوشت: جنگ غزه این بار کوتاه بود زیرا نتانیاهو و کابینه امنیتی اسرائیل دانستند که خسارت شدید مادی و انسانی متحمل خواهند شد و در انتخابات پارلمانی آینده شکست خواهد خورد و دوستان ذلیل عرب وی نیز آزرده خواهند شد و براین اساس برای کاهش خسارت ها دست به دامن مصر شد ولی این وضعیت زیاد طول نخواهد کشید.

معادله جدیدی که مردان مقاومت تعریف کردند، مفهوم نوینی را در جنگ ایجاد کرد و آن ساختمان در برابر ساختمان و آتش دربرابر آتش بود و شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه نیز شرمنده موشک های دقیق و قدرتمند مقاومت می شدند.

400 موشک شلیک شده از غزه دریک روز، خسارت های بی سابقه ای را به اسرائیلی ها وارد کرد و آژیرهای خطر را به صدا درآورد و درهای پناهگاه ها را به روی صدها هزار صهیونیست هراسان گشود.

چه کسی فکرش رامی کرد طرف قلدر و یاغی با این سرعت و اینگونه تغییر کند؛ این محور مقاومت است که همه محورهای تسلیم پذیر را جارو خواهد کرد.

نتانیاهوباید بداند که موشک هایی که مقاومت از نوار غزه شلیک کرد دیگر بازیچه نیست بلکه به سلاحی تبدیل شده است که تل آویو، نهاریا، اسدود، المجدل و صفد و همه شهرهایی که صهیونیست ها اشغال و ساکنان آن را آواره کرده اند را تهدید می کند.

او بیاد بداند عقل هایی که این موشک ها را می سازد مستحق محاصره و قطع آب و برق و حقوق نیستند.

مقاومت در این جنگ نیز پیروز شد زیرا ایمان دارد که پیروزی قطعی است همانگونه که اطمینان دارد در پشت سرش ملت مجاهدی قرار دارد که آماده پایداری و جانفشانی هستند و در این دوران پست عربی غیر از این دو کار چیزی نمی دانند.

هنگامی که شبکه الاقصی چند دقیقه پس از بمباران و ویرانی ساختمان، پخش خود را از سر می گیرد به این معناست که کسانی هستند که برای هر احتمالی آماده اند و طرح جایگزین و آینده نگری دقیقی دارند و این شبکه مقاوم گردانی را تشکیل داده است که خواب را از اسرائیلی ها ربوده است.

این پیروزی بر همه ملت فلسطین و نه فقط ساکنان غزه مبارک باشد، این یک پیروزی برجسته بود و نتایج سریعی داشت و برغم محاصره کشنده، طرح جدیدی را در معادلات نظامی جدیدی را برانداخت.

رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه حملات شدیدی را به منطقه غزه آغاز کرد که منجر به بروز تنش و درگیری های گسترده با نیروهای مقاومت فلسطین شد.

بنابر اخبار منتشره، شامگاه یکشنبه گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی با خودرویی غیرنظامی وارد منطقه ای در شرق خان یونس شده و 'نور برکه' از فرماندهان گردان های شهید عزالدین قسام را ترور کردند.

پس از لو رفتن عملیات، نیروهای مقاوت با نظامیان صهیونیست درگیر شدند. به دنبال این جنایت، جنگنده‌های ارتش صهیونیستی اقدام به پشتیبانی از نظامیان این رژیم کردند  و شرق خان‌ یونس را بمباران کردند تا این نیروها بتوانند عقب‌ نشینی کنند. در نتیجه این بمباران‌ها شماری از مبارزان فلسطینی به شهادت رسیدند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

'رای الیوم' در پایان نوشت: تنش های جاری همچنان ادامه دارد و جنگنده‌های صهیونیستی طی سه روز گذشته مرکز شهر غزه و ساختمان‌های دولتی و سازمان خدمات رسانی را بمباران کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان این ناآرامی ها تاکنون، 11 فلسطینی شهید و 9 تن دیگر زخمی، 2 صهیونیست کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها