نتانیاهو از «آخرین تلاش» برای جلوگیری از فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد

نتانیاهو از «آخرین تلاش» برای جلوگیری از فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد
يکشنبه 27 آبان 1397 - 06:14

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از «آخرین تلاش» برای جلوگیری از فروپاشی کابینه ائتلافی این رژیم و برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داده است.

العالم-فلسطین

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد و تأکید کرد خواستار ادامه فعالیت کابینه‌اش تا پایان دوره‌اش است.

خبرگزاری رویترز نوشته نتانیاهو، مسئولیت کلید زدن انتخابات زودهنگام را به شریک ائتلافی‌اش محول کرده است.

احزاب حاضر در کابینه ائتلافی نتانیاهو بعد از استعفای «آویگدور لیبرمن» از سمت وزیر جنگ رژیم صهیوینستی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده‌اند.

لیبرمن بعد از موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با آتش‌بس با حماس در نوار غزه از سمتش کنار رفت. این آتش‌بس، بعد از دو روز تبادل آتش میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی حاصل شد. در جریان این درگیری‌ها گروه‌های مقاومت بیش از ۴۰۰ فروند راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند که به کشته شدن ۳ صهیونیست و زخمی شدن ۸۵ نفر دیگر  منجر شد.

موشه کاهلون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که ریاست حزب «کولانو» را بر عهده دارد اولین شریک ائتلافی کابینه نتانیاهو بود که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بعد از آن، روسای دیگر احزاب کابینه ائتلافی هم درخواست‌های مشابهی مطرح کردند.

نتانیاهو که راست حزب راست‌گرای لیکود را به عهده دارد گفت در راستای «آخرین تلاش برای متقاعد کردن کاهلون برای ساقط نکردن کابینه» با او روز یکشنبه دیدار خواهد کرد.

وی گفت: «اگر حزب کونالو ''دولت'' را ساقط نکند، دولت پابرجا است. تمام اعضای لیکود می‌خواهند تا پایان این دوره در نوامبر ۲۰۱۹ خدمت کنند

نتانیاهو با از دست دادن حمایت حزب لیبرمن، تنها ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان را در اختیار دارد. در این وضعیت، هر کدام از احزاب عضو کابینه ائتلافی می‌توانند این ائتلاف را منحل کنند.»

پربیننده ترین خبرها