آمریکا هرگز از"متحد" خود دست نمی کشد

آمریکا هرگز از
چهارشنبه 10 آبان 1391 - 17:27

يک تحليلگر سياسي، رزمايش مشترك آمريكا و رژيم صهيونيستي را تلاش تبليغاتي براي زدودن شائبه پشت كردن اوباما به اين رژيم عنوان کرد.

" ديويد شمس" در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: دیگر کسی فريب نخواهد خورد؛ همه مي دانند كه روابط آمريكا و اسرائيل عليرغم تنش ميان دولت اوباما و نتانياهو همچنان برقرار خواهد ماند و آمريكا دست از این هم پيمان خود، نخواهد كشيد اما در عین  حال از جنگ يا اقدام يك طرفه اسرائيل حمايت نخواهد كرد.

وي يكي ديگر از اهداف برگزاري اين رزمايش را حفاظت از رژيم صهيونيستي در برابر هرگونه واكنش موشكي ايران يا لبنان در صورت تجاوز این رژیم به اين كشورها دانست.

شمس، احتمال حمله آمريكا به ايران را منوط به رئيس جمهور جديد دانست و گفت: اگر رامني در انتخابات پيروز شود، اتخاذ تصميم درباره حمله يا عدم حمله به ايران حدود يك سال طول خواهد کشید اما با پیروزی مجدد اوباما تصمیم در این زمینه زودتر از یک سال اتخاذ خواهد شد.

وي با اشاره به ضرورت توجه به تغييراتي كه پس از انتخابات در دولت آمريكا اتفاق خواهد افتاد، احتمال حمله رژيم صهيونيستي به سوريه يا حزب الله در آينده نزديك را بعيد دانست و گفت: رزمايش مشتركي كه آمريكا و رژيم صهيونيستي برگزار كرده اند، تنها مصرف داخلي دارد و هدف از آن بازسازي سامانه دفاعي اسرائيل است.

ديويد شمس در پایان تاكيد كرد: ممكن است رژیم صهیونیستی، دست به اقدامي تحريك آميز بزند، اما هيچ گاه اقدامي انتحاري در حد حمله به سوريه يا حزب الله را در آن واحد انجام نخواهد داد.

31 -21:22

پربیننده ترین خبرها