کارتر به ادامه شهرک سازی اعتراض کرد

کارتر به ادامه شهرک سازی اعتراض کرد
پنج‌شنبه 11 آبان 1391 - 06:51

العالم - پس از نامه جمعي از کشيشان آمريکايي به کنگره اين کشور با هدف بررسي کارنامه رژيم صهيونيستي در نقض حقوق بشر و انتقاد از کمک هاي نظامي آمريکا به اين رژيم، جيمي کارتر رئيس جمهور پيشين آمريکا نيز رژيم صهيونيستي را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چندی پیش 15 تن از رهبران کلیساهای بزرگ آمریکایی با ارسال نامه ای به کنگره این کشور خواستار بررسی کارنامه رژیم صهیونیستی در زمینه نقض حقوق بشر شده، و از کمک های نظامی آمریکا به این رژیم انتقاد کردند.

این کشیش های آمریکایی با انتقاد از توسعه شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی، به کنگره توصیه کردند ادامه کمک های نظامی به رژیم صهیونیستی منوط به رعایت سیاست ها و قوانین آمریکا شود.

این اقدام با حمایت گروه های مختلف حمایت از حقوق فلسطین، و انتقاد گسترده لابی های صهیونیستی مواجه شد.

اکنون با حمایت جیمی کارتر رئیس جمهور پیشین آمریکا از نامه کشیشها؛ انتقادها از سیاست ها و رفتار رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شده است.

کارتر که بارها مخالفت خود با سیاست های شهرک سازی رژیم صهیونیستی را اعلام کرده با صدور بیانیه ای از نگرانی خود نسبت به بی توجهی رژیم صهیونیستی به سیاست های آمریکا و افزایش بی سابقه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی خبر داد.

کارتر در این بیانیه تاکید کرد که این سیاست ها صلح در منطقه را به خطر می اندازد.

 

پربیننده ترین خبرها