درخواست دمشق از شورای امنیت برای محکوم کردن جنایات تروریست ها

درخواست دمشق از شورای امنیت برای محکوم کردن جنایات تروریست ها
يکشنبه 4 آذر 1397 - 16:03

وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل و شورای امنیت اعلام کرد استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی در حلب باید محکوم شود.

العالم - سوریه 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شامگاه شنبه گزارش داد که تروریست‌ها در استان حلب اقدام به شلیک خمپاره‌های حاوی گاز سمی کلر به محله‌های «شارع النیل» و «الخالدیه» کردند که بر اثر این حملات دهها غیر نظامی بر اثر استنشاق این گاز مصدوم شدند.

وزارت خارجه سوریه ظهر امروز یکشنبه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره این حملات تروریست ها نامه فرستاد.

دمشق تأکید کرد که «این اقدام تروریستی برآیند تسهیل در رساندن مواد شیمیایی به گروههای تروریستی مسلح است تا از آن علیه ملت سوریه استفاده شود».

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد که هدف تروریستها و کشورهای حامی آنان این است که از طریق نمایشهای شیمیایی که سناریوهای آن پیشتر در اتاقهای سیاه سرویس جاسوسی برخی از این کشورها تدوین شده است، دولت سوریه را متهم کنند.

دمشق در ادامه از شورای امنیت خواست که این جنایات تروریستی را به شدت محکوم کند.

وزارت خارجه سوریه همچنین شورای امنیت را مسئول حفظ صلح و امنیت بین الملل عنوان کرد و خواستاد تدابیر بازدارنده و مجازات کشورها و نهادهای حامی تروریسم شد.

تروریست‌ها پیشتر در خان‌شیخون و دومای غوطه دمشق به کرات از سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی علیه غیر نظامیان استفاده کردند تا از این طریق غرب را به حمله نظامی علیه دولت سوریه تحریک کنند که در حمله اول (سال 2013) دمشق مجبور شد برای تنویر جامعه جهانی و رد ادعاهای غرب، داوطلبانه تسلیحات شیمیایی خود را با نظارت آمریکا و روسیه منهدم کند.

در حمله به خان شیخون نیز که ده‌ها غیر نظامی، قربانی سناریوی شیمیایی تروریست‌ها شدند، آمریکا به بهانه اینکه دمشق مسئول این حمله بوده و از خطوط قرمز عبور کرده، به پایگاه نظامی الشعیرات واقع در مرکز سوریه حملات موشکی کرد.

در سومین سناریو شیمیایی تروریست‌ها که به هنگام عملیات پاکسازی غوطه شرقی صورت گرفت، عناصر مسوم به «کلاه‌سفیدها» با طرح و اجرای این سناریو در شهر دوما، باعث شدند که آمریکا، فرانسه و انگلیس مشترکا به برخی از مراکز نظامی و تحقیقاتی سوریه حمله موشکی انجام دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها