گفتگوی ظریف و رییس اجرایی افغانستان درباره دستورکار کنفرانس ژنو

گفتگوی ظریف و رییس اجرایی افغانستان درباره دستورکار کنفرانس ژنو
سه شنبه 6 آذر 1397 - 17:38

 «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «عبدالله عبدالله »رییس اجرایی افغانستان درباره دستور کنفرانس ژنو، روند صلح در افغانستان و مبارزه با تروریسم گفت و گو کردند.

العالم - ایران/سیاسی

محمد جواد ظریف که برای شرکت در کنفرانس افغانستان در ژنو حضور دارد، روز سه شنبه با عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان دیدار و در خصوص موضوعات مختلف روابط دو جانبه گفت وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار دستور کار کنفرانس ژنو در مورد افغانستان بررسی و در زمینه آخرین تحولات افغانستان از جمله روند صلح در این کشور و مبارزه با تروریسم رایزنی شد. 

کنفرانس بین المللی افغانستان در فاصله زمانی دو اجلاس مهم تامین مالی برای افغانستان (یکی در 2016 و دیگری در 2020) برگزار می شود و از این حیث واجد اهمیت بالایی در فرآیند تحقق هدف خوداتکایی اقتصادی و امنیتی برای این کشور همسایه است. 

بنا به اعلام سازمان ملل، بیش از 50 کشور در سطح وزیر در این کنفرانس شرکت خواهند نمود و این اجلاس فرصت مناسبی برای تبادل نظر فیمابین کشورهای مختلف در مورد آخرین وضعیت افغانستان فراهم می کند. موضوعات مرتبط با پناهندگان و مهاجران، مواد مخدر، خشکسالی و محیط زیست، ارتقای وضعیت زنان نیز در قالب نشست های جانبی و موضوعی در خلال این کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت. 

علاوه بر اشرف غنی رییس جمهوری و عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت ملی افغانستان، مقاماتی از بیش از 100 کشور، از جمله فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرا و مقام های عالیرتبه کشورهای همسایه افغانستان، وزرای خارجه روسیه، آلمان، سوئد، انگلیس، در این کنفرانس حضور خواهند یافت.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها