"معامله ترامپ" اوایل سال آینده میلادی ارائه می‌شود

سه شنبه 6 آذر 1397 - 22:44

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه گفته «طرح صلح خاورمیانه» که به معامله قرن (معامله ترامپ) معروف شده اوایل سال آینده میلادی ارائه می‌شود.

العالم _ فلسطین اشغالی

«دنی دانون»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه گفته «طرح صلح خاورمیانه» که به معامله قرن (معامله ترامپ) معروف شده اوایل سال آینده میلادی ارائه می‌شود. 

دانون در نیویورک گفت: «دولت آمریکا با اسرائیل درباره ارائه طرح صلح خاورمیانه در اوایل سال ۲۰۱۹ رایزنی کرده است. هنوز جزئیات طرح را نمی‌دانیم.»

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها