نظرسنجی سی ان ان؛

یک چهارم شهروندان غربی یهودیان را دخیل در جنگ ها می دانند

یک چهارم شهروندان غربی یهودیان را دخیل در جنگ ها می دانند
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 12:22

شبکه خبری سی ان ان با چرخش از پوشش خبرهای مرتبط با قتل خاشقچی به نتیجه یک نظرسنجی خود بر موضوع 'یهود ستیزی' در اروپا و آمریکا پرداخته و اعلام کرد که یک چهارم پرسش شوندگان، یهودیان را دخیل در جنگ ها می دانند.

العالم- آمریکا

سی ان ان که تمامی گزارش ها و بخش های خبری امروز خود را به نتیجه این نظرسنجی اختصاص داده و به آن با موضوع یهودی سیتزی بخصوص در فرانسه پرداخت، موضوع قتل خاشقچی و دستور ترامپ مبنی بر منع کردن حضور رئیس سیا در سنا را به عنوان خبرهای اصلی مورد توجه قرار نداد.
سی ان ان بنابر نظرسنجی خود که توسط موسسه نظرسنجی'کام رس'(ComRes)صورت گرفته،به شدت بر افول خاطره 'هولوکاست' در قاره اروپا بویژه در میان نسل جدید که متولدان هزاره سوم میلادی هستند، متمرکز شد و اینکه هنوز نگاه منفی به یهودیان در این قاره زنده است.
این شبکه تاکید کرد که طبق این نظرسنجی و به باور اروپایی ها یهودیان در زمینه های مهم و کلیدی در این قاره نفوذ زیادی دارد.
در نظرسنجی اختصاصی سی ان ان که درهفت کشور اروپایی اتریش، آلمان، انگلیس، مجارستان، لهستان، فرانسه وسوئد انجام شده، یک چهارم اروپایی ها بر این باورند که یهودیان بیش از حد در زمینه امور تجاری و مالی نفوذ دارند.
سی ان ان افزود:دراین نظرسنجی از هر چهار اروپایی یکی معتقد است که یهودیان در وقوع درگیری ها و جنگ ها در سراسر جهان بیش از اندازه نقش دارند.
این رسانه تصویری آمریکایی همچنین افزود:یک سوم اروپایی ها گفته اند که اطلاع اندکی درباره هولوکاست داشته ویا اصلا چیزی دراین مورد نمی دانند. از هر 20 اروپایی، یک نفرگفته که هرگز چیزی درباره هولوکاست نشنیده است.درحالی که تنها 75 سال از وقوع جنگ جهانی دوم دراین قاره می گذرد و هنوز بازماندگان این واقعه در اروپا زنده هستند.
سی ان ان افزود: این نوع نگاه در مورد کشور فرانسه چشمگیرتر است چرا که یک پنجم فرانسویان بین سنین 18 تا 34 ساله می گویند آنها هرگز چیزی در باره هولوکاست نشنیده اند.
این رسانه تصویری آمریکایی ادامه داد: این موضوع در اتریش، زادگاه آدولف هیتلر، جالب تر است چرا که 12 درصد ازپرسش شوندگان گفته اند هرگز درباره هولوکاست چیزی نشینده اند.
بنابر این گزارش، در آمریکا نیز یافته های نظرسنجی نشان می دهدکه 10 درصد آمریکایی ها مطمئن نیستند که چیزی دراین زمینه شنیده باشند. یک سوم اروپایی هایی می گویند یهودیان از موضوع هولوکاست برای اهداف خود بهره برداری می کنند.
سی ان ان گزارش داد:یک سوم پرسش شوندگان گفته اندکه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) از موضوع هولوکاست برای توجیه اعمال خود سودجویی می کند که این میزان در لهستان 50 درصد است.
این رسانه تصویری آمریکایی افزود: از دیگر نتایج این نظرسنجی این است که یک سوم اروپایی ها می گویند حامیان اسرائیل ازموضوع یهودی ستیزی برای ازمیان برداشتن منتقدان اسرائیل سوءاستفاده می کنند.
سی ان ان ادامه داد:بیش از یک چهارم پرسش شوندگان یعنی 28درصد، گفته اند که بیشتر (اقدامات) یهودی ستیزی که در کشورهای آنان رخ می دهد پاسخی است به اقدامات 'دولت اسرائیل' (رژیم صهیونیستی).
درنظرسنجی سی ان ان آمده است: در دو کشور لهستان و مجارستان از هر 10 نفر چهار نفر می گویند یهودیان بیش از اندازه در امور تجاری و مالی جهان نفوذ دارند، این درحالی است که یک سوم اتریشی ها و یک چهارم فرانسوی و آلمانی ها نیز چنین نظری دارند.
نخست وزیررژیم صهیونیستی در مصاحبه با سی ان ان درباره نتایج این نظرسنجی بخصوص در لهستان گفت: دولت های اروپایی بایدبرای محافظت از یهودیان اقدام کنند، این خود باعث می شود تا یهودیان بیشتری به اسرائیل بیایند، به عقیده من یهودی ستیزی امروز ضدیت با دولت یهود (رژیم صهیونیستی) است.
نظرسنجی سی ان ان که توسط موسسه 'کام رس' صورت گرفت از هفت هزار و 92 نفر از هفت کشور اروپایی بین هفتم تا 20 ماه سپتامبر برابر با 16تا 29 شهریورماه به عمل آمد.
در این نظرسنجی یکهزار و 10 پرسش شونده از انگلیس، یکهزار و 6 نفر از فرانسه، یکهزار و 12 نفر از آلمان، یکهزار و 20 نفر از لهستان، یکهزار و 19 نفراز مجارستان، یکهزار و 18 نفر از سوئد و یکهزار و هفت نفر از اتریش شرکت داشتند.
سی ان ان در حالی اکنون موضوع نظرسنجی خود را که در ماه سپتامبر(شهریور) انجام شده برجسته نموده که نتیجه انتخابات کنگره آمریکا، اجلاس جی 20 و خبرهای مرتبط با قتل 'جمال خاشقچی' به عنوان خبرهای مهم روز مورد توجه دیگر رسانه ها است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها