پیگیری تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران در مراجع بین المللی

پیگیری تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران در مراجع بین المللی
پنج‌شنبه 8 آذر 1397 - 10:50

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیگیری تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران در مراجع بین المللی خبر داد.

العالم - ایران/سیاسی 

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه سیزدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با اشاره به این‌که سازمان جهانی دریانوردی اصلی‌ترین مرجع قانونگذاری در حوزه دریانوردی است که تحت نظارت سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه این سازمان، یک سازمان مرجع و تخصصی محسوب می‌شود، حمایت این سازمان از ایران نشان‌دهنده نماد اثبات حقانیت ایران خواهد بود.

وی با بیان این‌که اعمال محدودیت علیه صنعت حمل و نقل دریایی ایران با کنوانسیون بین‌المللی دریانوردی مطابقت ندارد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد حمایت سازمان جهانی دریانوردی از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا، یک دستاورد بین‌المللی به حساب می‌آید که در این مرجع جهانی به اثبات رسیده و تائید شده است.

راستاد با بیان اینکه حمایت این سازمان از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا در سند خروجی اجلاس یکصد و بیست و یکم کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی لحاظ شده است، افزود: می‌توان با استفاده از این سند، در مراجع دیگری که علیه تحریم‌های آمریکا پیگیری خواهد شد، استفاده کرد.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، خروجی سازمان جهانی دریانوردی در اجلاس اخیر در حمایت از ایران، بیشتر جنبه توصیه‌ای دارد اما در این سند آمده است: «کشورها نباید اقداماتی انجام دهند که منجر به تبعیض علیه دریا و ارائه خدمات حمل و نقل دریایی سایر کشورها شود». همچنین این تحریم‌ها نباید شامل کشورهای دیگری که با کشور تحریم‌ شده اصلی همکاری دارد، گسترش داده شود.

راستاد تأکید کرد: اگر بنا باشد در مراجع دیگری موضوع تحریم‌های ایران پیگیری شود، از سند اخیر سازمان جهانی بین‌المللی به عنوان یکی از مستندات استفاده خواهیم کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها