عون: قطعنامه بازگشت پناهجویان فلسطینی تنها روی کاغذ باقی مانده است

عون: قطعنامه بازگشت پناهجویان فلسطینی تنها روی کاغذ باقی مانده است
پنج‌شنبه 8 آذر 1397 - 18:09

«میشل عون» رئیس جموری لبنان گفت که قطعنامه 194 سازمان ملل که بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان تاکید می کند همچون بقیه قطعنامه های مربوط به فلسطین، تنها روی کاغذ باقی مانده است.

العالم - لبنان

وی امروز (پنجشنبه) در نامه ای به «شیک نیانگ» رئیس کمیته سازمان ملل درباره پیگیری حقوق مسلم و غیر قابل تصرف ملت فلسطین در سازمان ملل، تاکید کرد که اجرا نشدن قطعنامه های سازمان ملل باعث تعمیق حس مقهور شدن در ملت فلسطین شده است بویژه اینکه تلاش های روزانه برای از بین بردن هویت این ملت و نقض حقوق مشروع آن همچنان ادامه دارد.

عون در این نامه که به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین نوشته شد، افزود: اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال برخی از سفارتخانه ها به قدس برخلاف خواست جامعه بین المللی، تصویب قانون «هویت یهودی دولت اسرائیل» و قطع کمک ها به آژانس اقدام و امداد پناهجویان فلسطینی (آنروا) ضربه ای به قطعنامه 194 و تلاشی برای خالی کردن آن از محتوا است.

رئیس جمهوری لبنان نسبت به بی عملی جامعه جهانی نسبت به اجرای وظایف خود در قبال مساله فلسطین و در پیش گرفتن سیاست یک بام و دو هوا هشدار داد و گفت که در نبود عدالت، این وضعیت به ادامه جنگ های خاورمیانه می انجامد. 

لبنان میزبان حدود پانصد هزار پناهجوی فلسطینی است.

رژیم صهیونیستی و آمریکا مخالف بازگشت این پناهجویان به سرزمین مادری خود هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها