وزارت خارجه آرژانتین: محمدبن‌سلمان مصونیت قضایی دارد

وزارت خارجه آرژانتین: محمدبن‌سلمان مصونیت قضایی دارد
پنج‌شنبه 8 آذر 1397 - 19:17

وزارت خارجه آرژانتین در واکنش به تهیه دادخواست علیه ولی‌عهد سعودی که هم‌اکنون برای شرکت در نشست جی 20 وارد به این کشور سفر کرده، اعلام کرد که او دارای مصونیت قضایی است.

العالم - عربستان سعودی

وزارت امور خارجه آرژانتین شامگاه پنجشنبه (هشتم آذر) اعلام کرد که «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی در این کشور دارای مصونیت قضایی است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دنییل راموندی»، معاون وزیر امور خارجه آرژانتین در این ارتباط گفت: «ولی‌عهد سعودی به عنوان نماینده کشور عضو در گروه ۲۰ مصونیت دارد».

همزمان با اعلام سفر بن سلمان برای شرکت در نشست جی ۲۰ که فردا و پس فردا در پایتخت آرژانتین برگزار خواهد شد، سازمان بین‌المللی «دیدبان حقوق بشر» دادخواستی برای دستگیری او تهیه و تحویل دستگاه قضایی این کشور داد. 

این دادخواست مربوط به تحقیقات این سازمان درباره نقض‌های صورت گرفته علیه قوانین بین‌الملل طی درگیری‌های مسلحانه در یمن بود و طی آن، بن سلمان به عنوان وزیر دفاع سعودی، مسئول جنایات صورت گرفته در این درگیری‌ها، اعلام شد.

در این دادخواست همچنین، احتمال نقش‌آفرینی او برای شکنجه و بدرفتاری با شهروندان سعودی و قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا که دهم مهر در کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسید مورد اشاره قرار گرفته بود. 

فارس

پربیننده ترین خبرها