یک خبر چند خط تحلیل؛

درخواست اردوغان از پوتین برای نشستی دیگر درخصوص ادلب چرا؟

درخواست اردوغان از پوتین برای نشستی دیگر درخصوص ادلب چرا؟
شنبه 10 آذر 1397 - 20:34

العالم _ سوریه

خبر:

  • در حاشیه نشست سران گروه 20 در آرژانتین اردوغان از پوتین درخواست کرد نسبت به برگزاری نشستی دیگر درخصوص ادلب موافقت کند.


تحلیل:

  • مفهوم این درخواست اردوغان از پوتین در واقع به معنای اقرار اردوغان به عدم موفقیت اجلاس سوچی در روسیه است، اجلاسی که طی آن مقرر شده بود تروریست ها سلاح بر زمین بگذارند و در منطقه ای به عرض 15 کیلومتر در اطراف ادلب تمرکز داده شوند.
     
  • موشک باران شیمیایی اخیر حلب توسط  تروریستها و حملات گاه و بیگاه آنان در طی چند هفته اخیر در کنار عدم تحقق کامل بندهای توافق سوچی نشان داد دو نماینده حاضر در اجلاس سوچی یعنی روسیه و ترکیه که به نمایندگی از ایران و دولت سوریه از یک سو و مسلحین در سوریه از دیگر سو در این نشست حاضر بودند آن چنان که انتظار میرفت در تحقق توافقات موفق نبوده اند.
     
  • درحالی که در اواخر هفته گذشته اجلاس آستانه با صدور بیانیه ای 15 بندی خواهان تمرکز بر توافق های پیشین درخصوص سوریه شد و البته به شدت دو گروه تروریستی داعش و النصره را محکوم کرد اما ادامه فعالیت های تروریستی در سوریه به انضمام سخنانی مانند آنچه صالح مسلم امروز بیان کرد و گفت سرنوشت سوریه در ژنو و نه در آستانه تعیین خواهد شد به نظر رییس جمهور ترکیه را به این جمع بندی رسانده است که طی جلسه ای دیگر راهکار برون رفت از معضل ادلب را برسی کنند. این درحالی است که به باور تحلیلگران علت اصلی عدم توفیق نشست سوچی بیش از هر کس به خود ترکیه بازگشت دارد.

پربیننده ترین خبرها