345 شهید فلسطینی از اعلام تصمیم آمریکا درباره قدس

345 شهید فلسطینی از اعلام تصمیم آمریکا درباره قدس
يکشنبه 11 آذر 1397 - 13:50

یک مرکز پژوهشی اعلام کرد از زمانی که آمریکا، قدس را پایتخت فلسطین اشغالی معرفی کرده بیش از 300 فلسطینی به شهادت رسیده‌‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

مرکز پژوهشی «قدس» اعلام کرد از دسامبر 2017 که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرده، 345 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، این مرکز پژوهشی اعلام کرد در بین شهدا 71 کودک، شش معلول و 20 نفر از اعضای مقاومت دیده می‌شوند، 43 نفر در نتیجه بیماران رژیم صهیونیستی و هفت اسیر در زندان‌های این رژیم به شهادت رسیده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است 50 نفر از کودکان شهید مربوط به راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه هستند که یکی از آنها ناشنوا و یکی از آنها جنینی در شکم مادرش بوده است.

مرکز قدس اعلام کرد در مدلت ذکر شده نُه زن به شهات رسیده‌اند که سه نفر آنها مربوط به راهپیمایی‌های بازگشت هستند؛ از جمله آنها امدادرسان شهید «رزان النجار» (21 ساله) است.

در این مدت، هفت اسیر نیز به شهادت رسیده‌اند و تعدادی اسرای جنبش «الاسیره» از سال 1967 تا کنون به 218 تن رسیده است که آخرین آنها «عبدالمجید شلالده» از الخلیل است.

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی پیکرهای 22 شهید را همچنان نزد خود نگه داشته است.

راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس در اعتراض به محاصره غزه و تصمیمات آمریکا علیه قدس آغاز شده و تا کنون بیش از 230 فلسطینی در آن به شهادت رسیده‌‌اند.

پربیننده ترین خبرها