رویکردهای عجیب سیاسی امارات برای انحلال بیمارستان ایرانی در دبی

 رویکردهای عجیب سیاسی امارات برای انحلال بیمارستان ایرانی در دبی
سه شنبه 13 آذر 1397 - 14:35

یک بیمارستان ایرانی در خیابان الوصل منطقه الجمیرا در امیر نشین دبی، وجود دارد که به خدمت رسانی به بیماران طی چندین دهه بدون چشم داشت مادی یا رویکردهای تجاری ،مشهور است.

العالم - ايران

این بیمارستان از قدیمی ترین مراکز درمانی دبی است که بیش از 43 سال است که  به ساکنان این منطقه خدمت رسانی می کند.

 هلال احمر ایران این بیمارستان را در زمینی که شیخ راشد بن سعید آل مکتوم آن را هدیه داده بود، احداث کرد.

علیرغم خدمت رسانی بلندمدت این بیمارستان ، اما گرایشات سیاسی برخی نهادهای دولتی امارات، موانعی را برای ادامه فعالیت این بیمارستان ایجاد کرده که از ممنوعیت ادامه فعالیت پزشکان ایرانی آغاز و با عدم صدور ویزا برای ورود به این کشور یا تمدید اقامت تیم پزشکی ایرانی ادامه داشته و طی دو سال گذشته و نیز به بهانه های مختلفی روند روبه افزایشی داشته است.

اما جمعیت هلال احمر ایران تلاش کرده تا با اتخاذ تدابیر مختلف و گذر از این موانع و مشکلات، اعتبار این بیمارستان را حفظ کند که پیش از این از سوی اتحادیه تجارت اروپا به عنوان بهترین مرکز ارائه خدمات درمانی انتخاب شده بود.

جمعیت هلال احمر ایران به عنوان مالک و رئیس این بیمارستان با هماهنگی وزارت امور خارجه و مقامات بلند پایه دولت ، برای مقابله با این اقدامات که در صدد تغییر مالکیت بیمارستان یا واگذاری سرپرستی آن به طرف های دیگراست ،بی وقفه در تلاش است.

از آخرین اقدامات مقامات اماراتی برای در تنگنا قرار دادن این بیمارستان می توان به صدور بخشنامه وزارت بهداشت دبی در خصوص قطع همکاری بیمه های درمانی با افرادی که با این بیمارستان و مطب الصفا و داروخانه های وابسته به آنان همکاری دارند ،اشاره کرد و بهانه جدید آنان نیز ضرورت  اجرای قوانین این کشور و همه  نهادهای درمانی و پزشکی دبی توسط  بیمارستان ایران است.

جمعیت هلال احمر ایران نیزهمچون گذشته ، برای پایان دادن به همه  بهانه گیری های جدید، آمادگی خود را برای اجرای همه شرایط سازمان بهداشت و درمان اعلام کرده و  برای ارائه مستندات ضروری نیز 6 ماه فرصت خواسته است.

در پایان باید گفت: برخی این اقدامات را در راستای همنوایی مقامات اماراتی با سیاست های امریکا جهت اعمال فشار بر ایران با ابزارهای مختلف بدون تبعیض قائل شدن میان  نهادهای مختلف دولتی ، غیرنظامی و حتی خیریه می دانند در حالی که برخی نیز معتقدند اینگونه  اقدامات روتین بوده و ناشی از تغییر قوانین وزارت بهداشت کشور است.

چند  روز آینده  پس از اقدام بیمارستان ایران در ارائه مستندات خود  برای  مطابقت با قوانین امارات مشخص خواهد شد کدام دیدگاه درست و کدام نادرست است. 

پربیننده ترین خبرها